Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Emo tai cpu rikki?

E.K.Virtanen [15.04.2006 10:57:49]

#

Eli tällainen MS-6340 (ver 1) emo jossa AMD:n 1ghz prossa. Muisteja olen kierrättäny varsin reippaasti tässä laudassa joten niistä tuskin enää homma kiinni. Myös kiintolevyjä tullut vaihdeltua.

XP:n asennus sujui ongelmitta vaan kun sitten yritin siihen käynnistää niin XP:n logon tullessa esiin, koko kone buuttas samantein. Ei auttanut vaikka minkä teki...ainakaan mitä tein omilla taidoillani.

Meinasin emon ja prossan jo heittää roskikseen kunnes sain päähäni että kokeilempa asennella ubuntun ko. kone pakettiin.

Vaan ei mitään ongelmaa. Ubuntu asentui ilman ongelmia ja nyt olen sitä tässä pyörittänyt reilun vuorokauden. Ainoa ongelma on tullut kun Eternal Landsin latasin niin silloin on pari kertaa mennyt kone kokonaan tilttii. Eli virtapiuha irti ollut ainoa ratkaisu mutta muuten ei mitään ongelmia.

Bios "pitäisi" olla ok.
Ideoita mikä mättää? Onko lauta tai prossa rikki mutta toimii linuxilla syystä että se jotenkin toimii eri tavalla kuin M$ tuotteet tms?

HellCome [15.04.2006 15:28:08]

#

öämmörrämm... Miulla kävi siten, että kovalevy män kaputt. Tai oikeammin juuri ennen sitä grande finaalia teki justiinsa samoin, kuin siulla.. mikkisoftalla, nääs. Hetken aikaa meni niin hyvin, kuin Bilin vehkeiltä voi toivoa, mutta sitten koitti annihilaatio. Tietenkin oletkin jo ehtinyt kytätä tuulettimien toiminnan ja virtalähteen pelittävyyden.. mutta jos minä olisin sinä, niin silloin tarkastaisin "perusjutut" vielä neljännenkin kerran.

Ai niin.. eihän siinä kompuutterissa tietenkään ole mitään maailmanlopun ratsumiestä joka teurastaa Moka$oftan proggikset?

Jyri [15.04.2006 20:52:40]

#

Jos nyt Linukka toimii, niin vika ei ole tietokoneessa, vaan siinä XP:ssä. btw. kannattaisi muutenkin käyttää Linuxia :P

Grey [16.04.2006 01:25:09]

#

Osta Macintosh, niin ei ole enää mitään ongelmia..

-Grey-

juha127 [16.04.2006 18:57:35]

#

Noo XP o mitä sattuu, mul se hukkas äänikortin joka toimii mainiosti Ubuntussa. :D

E.K.Virtanen [16.04.2006 19:33:21]

#

Joo, linukka #1 mutta ideana olisi joku päivä kasata M$ kone myös käyttöön.

@grey. Jahka mäkki versio fb:stä tulee niin saatan hyvinkin hankkia

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta