Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: VBA: Icon

kayttaja-3842 [14.04.2006 09:21:44]

#

Onko kellään mitään tietoa, minkä takia en voi asettaa minun työlleni iconia? Aina kun aijon lisätä icon:in icon kohdasta tulee viesti "Invalid picture"..Kaikki pitäis olla oikein.. Eli siis kuvan koko on 32x32 ja formaatti on .icon.

jaskapoika [14.04.2006 09:49:54]

#

eikö tuon päätteen pitäisi olla .ico

Blaze [14.04.2006 11:26:15]

#

Tiedostonimen päätteellähän ei ole mitään merkitystä. Voinhan tallentaa vaikka DVD-imagen tiedostoon nimeltä hassu.ico, jos sattuu huvittamaan. Sillä on, että tiedosto oikeasti on ikoniformaattia, eikä esimerkiksi GIFiä tai JPG:tä.
Tuo virheilmoitus viittaisi siihen, että se ei sitä ole, tai sitten tiedosto on muuten rikki.

Suosittelen tekemään ikonin uusiksi jollain tarkoitukseen sopivalla ohjelmalla, joka osaa tallentaa sen oikeaan formaattiin.

matpit [14.04.2006 12:22:40]

#

Kokeile XNViewiä, avaat jonkun kuvatiedoston, ja tallennat sen XNViewin avulla .ico formaattiin, itse käytän tuota menetelmää :D

kayttaja-3842 [14.04.2006 12:45:15]

#

Ei toimi veiläkään... Yhä edelleen se valittaa samaa "invalid picture"

Edit1: Sainkin sen toimimaan itse...

Merri [15.04.2006 09:57:10]

#

Sen verran voi tähän vielä laittaa, että XP-kuvakkeet eivät toimi perinteisessä VB:ssä, ts. alpha-layeriä ei saa löytyä. Käännetylle ohjelmalle voi kuitenkin laittaa alphallisenkin kuvakkeen, ohjeet löytyy täältä:

http://www.vbaccelerator.com/home/VB/Tips/Setting_the_App_Icon_Correctly/article.asp

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta