Onko kellään mitään tietoa, minkä takia en voi asettaa minun työlleni iconia? Aina kun aijon lisätä icon:in icon kohdasta tulee viesti "Invalid picture"..Kaikki pitäis olla oikein.. Eli siis kuvan koko on 32x32 ja formaatti on .icon.
eikö tuon päätteen pitäisi olla .ico
Tiedostonimen päätteellähän ei ole mitään merkitystä. Voinhan tallentaa vaikka DVD-imagen tiedostoon nimeltä hassu.ico, jos sattuu huvittamaan. Sillä on, että tiedosto oikeasti on ikoniformaattia, eikä esimerkiksi GIFiä tai JPG:tä.
Tuo virheilmoitus viittaisi siihen, että se ei sitä ole, tai sitten tiedosto on muuten rikki.
Suosittelen tekemään ikonin uusiksi jollain tarkoitukseen sopivalla ohjelmalla, joka osaa tallentaa sen oikeaan formaattiin.
Kokeile XNViewiä, avaat jonkun kuvatiedoston, ja tallennat sen XNViewin avulla .ico formaattiin, itse käytän tuota menetelmää :D
Ei toimi veiläkään... Yhä edelleen se valittaa samaa "invalid picture"
Edit1: Sainkin sen toimimaan itse...
Sen verran voi tähän vielä laittaa, että XP-kuvakkeet eivät toimi perinteisessä VB:ssä, ts. alpha-layeriä ei saa löytyä. Käännetylle ohjelmalle voi kuitenkin laittaa alphallisenkin kuvakkeen, ohjeet löytyy täältä:
http://www.vbaccelerator.com/home/VB/Tips/
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.