Tiedättekö mitään hyvää kotisivu grafiikkojen teko ohjelmaa kun tartteisin sellasen?
ButtonFly on kätevä erityisesti rollover-nappien teossa.
Adobe Photoshop 7 on paras, mutta kallis aloittelijalle.
Ainahan niitä löytyy, kato vaikkapa http://www.tucows.com
GIMP on erinomainen, kehutaan Photoshopin tasoiseksi, ja on lisäksi GPL-lisensioitu.
Niin, itsellä kyllä Gimp saa koneen kaatuilemaan, muistia liian vähän...
Mitäpä eroa on vaikkapa vektorigrafiikalla ja "kotisivu grafiikalla" ? Eiköhän tuohon mikä tahansa kelvollinen ja toimiva ohjelma kelpaa. Itse tykkään käytää gimpiä, vaikka se vähän "erilainen" onkin.
Kotisivugrafiikka-ohjelmalla tarkoitetaan esim. varta vasten bannereitten, buttonien ym. tekemiseen tarkoitettua ohjelmaa.
edit: Kirjoitusvirhe
Tuollaiset vartavasten bannereiden yms. suunnitteluun suunnitellut ovat yleensä melkoisen köykkäisiä. Paras käyttää Gimpiä, Adobe Photoshopia, JASC Paint Shop Pro:ta tms. "oikeaa" kuvankäsittelyohjelmaa.
PSP on tietty paras ;)
Add; vihjaan, että tästä voi kehkeytyä joku mielipidetappelu.. :)
Paint Shop Pro on hyvä
lainaus:
Tuollaiset vartavasten bannereiden yms. suunnitteluun suunnitellut ovat yleensä melkoisen köykkäisiä. Paras käyttää Gimpiä, Adobe Photoshopia, JASC Paint Shop Pro:ta tms. "oikeaa" kuvankäsittelyohjelmaa.
Joo, onhan ne toki hyviä, mutta jos pitää tehdä vaikka 10 nappia sivuille + jokaiselle rolloveri, kätevintä on tehdä ne sitä tarkoitusta varten tehdyllä ohjelmalla. Viimeistelee vaikka sitten PSP:llä.
Kyllä minunkin mielestä kannattaa pitäytyä noissa perinteisissä grafiikkaohjelmissa, niiden käyttötaidosta kun on hyötyä monessa muussakin asiassa kuin pelkästään kotisivujen teossa.
lainaus:
Mitäpä eroa on vaikkapa vektorigrafiikalla ja "kotisivu grafiikalla" ? Eiköhän tuohon mikä tahansa kelvollinen ja toimiva ohjelma kelpaa. Itse tykkään käytää gimpiä, vaikka se vähän "erilainen" onkin.
Vektorigrafiikka tehdään erillisellä ohjelmalla ja siinä ei saa itse määrätä kuvan kokoa ja se venyy joka suuntaan kuvanlaadusta kärsimättä.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.