olen alottelija vielä tällä saralla mutta kovasti yritän opetella koodausta..
ongelma:
minulla on valmiit sivut netissä, ja olen saanut kävijälaskurin "koodailtua", eli jostain putkan tyylisestä ettiny. miten sen saan laitettua sivuilleni? varmasti tyhmä kysymys, mutta en oikein saa toimimaan...
Siis olet itse tehnyt kävijalaskurin? Millaisen?
Antaisitko koodia niin voisi olla helpompaa kertoa miten sen sinne sivuille saa?
Tai jos se on valmis laskuri (joitan on netti pullollaan) niin niissä yleensä ei tarvi kuin copy-pastettaa koodi haluamaasi kohtaan sivuilla.
nii siis toi laskuri ei ole mikään 100 % omaa koodia, kun alottelen vasta "alalla".
no mä oon copy pastettanu sen sivuille siihen kohtaan mihin sen olen halunnut. kokeilin laittaa koko värssyn, mut ei näy mitään, ei erroria eikä laskuria. kun kattoo sourcen ni siellä se koodi on mut......
voiko ton koodin laittaa siis mihin vaan?
tässä sivu minne yritän saada laskuria. sourcessa näkyy miten oon sitä yrittäny saada toimimaan.
http://lucidity.kapsi.fi/sivut/main.php
Tässä koodisi:
<?php $file = file("laskuri.dat"); $count = $file[0]; $count++; $file = fopen ("laskuri.dat", "w"); flock ($file,2); fwrite ($file, $count); flock ($file,3); fclose($file); echo "Kävijöitä: $count"; ?>
Kokeileppas laittaa koodisi <body> </body> -tagien väliin.
Eli sää kyllä lopetat BODY-tagin mutta et sitä näköjään missään vaiheessa aloita.
Vika on siinä että sivun pääte on htm, eikä php, eli muuta main.htm -> main.php
hups... olipas melkoinen erhe jättää toine body pois. kiitos tm, jovain alko pelaamaan..
eikös sen voi niinkin tehdä että laittaa siihen haluttuun paikkaan sen include setin, eli jos haluaa vaikka piilottaa sen php koodin sourcesta?
folo kirjoitti:
eikös sen voi niinkin tehdä että laittaa siihen haluttuun paikkaan sen include setin, eli jos haluaa vaikka piilottaa sen php koodin sourcesta?
php koodi ei näy sourcessa(jos se on sinne oikein laitettu ;).
Toki voit includettaa sen sinne.
<?PHP include "laskuri.php"; ?>
jaa niimpä näkyy. nyt kun toi alko toimimaan tuolla sivuilla niin se itse php koodi häipy. kitos itsekullekkin auttajalle..
Se PHP-koodihan suoritetaan jo siellä palvelimella, jolloin käyttäjälle näkyy pelkästään sen tuottama tuloste (yleensä html-koodi tai kuva).
Kuitenkin jotta palvelin osaisi suorittaa sen koodin, niin sille pitää jollakin tapaa kertoa, että tiedosto sisältää suoritettavaksi tarkoitettua PHP-koodia. Yleensä (ellei aina?) tämä kerrotaan sille muuttamalla tiedoston pääte sopivaksi, eli oletuksena .php:ksi.
Serverisoftan asetuksissa määritellään päätteet, jotka ajetaan php-tulkin läpi.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.