eli datasta luettaisiin eka kuva.
sitten voisi määrätä kuvan kulman ja sit se tulostuu siinä kulmassa. kokeilin itte jotain sin ja cos hommaa, mutta se ei ihan toiminu.
pistetään nyt esimerkki:
FOR y = 1 TO 2 FOR x = 1 TO 4 READ v PSET (x, y), v NEXT NEXT DATA 0,1,0,1 DATA 1,0,1,0
ja tuo tulostuu jotenkin näin
x x x x x
niin miten saisin sen esimerkiksi tulostettua näin:
x x x x
edit: lisää esimerkkejä
Siis puhutko rotaatiosta? Nostin tämän aiheen, jotta joku matematiikkaa osaava voisi auttaa.. ? Mutta eiköhän teoriana ole se; että katotaan suunta, mihin käännetään kuvaa.. lasketaan joillain funktioilla pikseleille uudet koordinaatit.. tarvitset joka tapauksessa taulukon, johon ladot kuvan..
katso Hunter -peli basgurusta, jos rotaatiota haluut. SVGAQB kirjastossa on muistaakseni valmiit rotaatifunktiot.
proguru, puhumpa hyvinkin.
tomaattigeeni, se hunter-peli ei toiminu vaikka hain kirjaston
eikö olisi jotain helpompaa tapaa?
Tein nyt huvikseni tällaisen pienen kuvan pyörittelyohjelman, oikein animaation kera, toivottavasti on suurinpiirtein sellainen kuin tarvitset :)
CONST K = 15 CONST L = 15 CONST KX = 160 CONST KY = 100 CONST PII = 3.14159 SCREEN 13 CLS DO FOR a% = 0 TO 360 STEP 1 a! = a% * (PII / 180) ' ^----käännettävä asteluku LINE (KX - L * 2, KY - K * 2)-(KX + L * 2, KY + K * 2), 0, BF RESTORE kuva s! = SIN(a!) c! = COS(a!) FOR i% = 1 TO L FOR j% = 1 TO K READ v% x1! = i% * c! + j% * s! y1! = j% * c! - i% * s! x2! = (i% + 1) * c! + (j% + 1) * s! y2! = (j% + 1) * c! - (i% + 1) * s! IF i% <> L AND j% <> K THEN LINE (KX + x1!, KY + y1!)-(KX + x2!, KY + y2!), v%, BF ELSE PSET (KX + x1!, KY + y1!), v% END IF NEXT NEXT IF INKEY$ = CHR$(27) THEN EXIT DO WAIT &H3DA, 8 NEXT LOOP kuva: DATA 1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1 DATA 1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1 DATA 1,1,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,1,1 DATA 1,1,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,1,1 DATA 1,1,2,2,4,4,4,4,4,4,4,2,2,1,1 DATA 1,1,2,2,4,4,0,0,0,4,4,2,2,1,1 DATA 1,1,2,2,4,0,0,0,0,0,4,2,2,1,1 DATA 1,1,2,2,4,0,0,0,0,0,4,2,2,1,1 DATA 1,1,2,2,4,0,0,0,0,0,4,2,2,1,1 DATA 1,1,2,2,4,4,0,0,0,4,4,2,2,1,1 DATA 1,1,2,2,4,4,4,4,4,4,4,2,2,1,1 DATA 1,1,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,1,1 DATA 1,1,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,1,1 DATA 1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1 DATA 1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1
Kiitos tosi paljon!
Tuonhan voisi melkein lisätä vinkiksi asti
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.