Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Ensimmäinen php ohjelmasi

miza [16.03.2006 21:41:03]

#

Mikä on ensimmäinen toimiva php ohjelmasi? En tarkoita mitään <?php echo "hello world"; ?> vaan jotain "kunnollista" ja jossa on myös ollut jotain ideaa?

kayttaja-2791 [17.03.2006 13:16:50]

#

Ensimmäinen oikea ohjelmointiprojektini oli tehdä PHP:llä systeemi johon käyttäjät voivat lisätä tekemiään erään vielä tekeillä olevan pelin kenttiä (itseasiassa Wings2-projekti). Eli ohjelmointini sai sikäli terveen alun että tarve ohjelmoinnin opetteluun oli todellinen -> motiivi pysyi yllä. Ja tuo itse kentänlistaus-projekti voi hyvin, viimeksi parantelin sitä eilen (eli ei olekaan ollut kuin 3v? kestävä projekti), alkaa olemaan jo hieman erillä mallilla kuin alkuaikoina ;) Yleensäkin suosittelen kaikkia liittymään ennakkoluulottomasti erinäisiin peli/ohjelmointiprojekteihin, niistä saa kummasti motivaatiota tehdä kaikennäköistä. Itse olen oppinut ko. projektin aikana niin PHP:tä, MySql:ää kuin Rubyä ja Luaa.

Tämän viestiketjun voisi muuten siirtää tuonne Yleiseen keskusteluun.

tkarkkainen [17.03.2006 13:46:46]

#

Muistaakseni vieraskirja, joka käytti tekstitiedostoa viestien tallentamiseen. En tainnut kuitenkaan käyttää sitä oikeasti missään.

Meitsi [17.03.2006 14:07:20]

#

Ensimmäinen php-tuotokseni oli vieraskirja kotisivuilleni. Silloin en vielä oikein noteerannut tietoturvan merkitystä, ja vieraskirja oli vain formi joka tallensi käyttäjän tekstin tiedostoon ja teksti näytettiin serverin include extensiolla. Vieraskirjaan siis olisi voinut lisätä mitä tahansa koodia ilman esteitä ;) Onneksi nykyinen vieraskirjani sentäs osaa tutkia syötteen, joten se lienee melko turvallinen :)

Draiz [17.03.2006 14:18:28]

#

Linkkilista, hirveetä purkkaa ja toimi tekstitiedostoilla. :)

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta