Tietääkö kukaan mistä saisi piirto-ohjelman, joka tallentaa kuvat DATA-muodossa qbasic:lle?.
lainaus:
Tietääkö kukaan mistä saisi piirto-ohjelman, joka tallentaa kuvat DATA-muodossa qbasic:lle?
Kyllä vain: DATA Image Creator (DIC.ZIP) löytyy osoitteesta http://qbarea.cjb.net
Olen itse pitänyt aikanaan yllä tuota QB-Areaa ja tehnyt tuon DIC-ohjelman. Toimivalla versiolla (1.01) ei vain saa kovin isoja kuvia aikaan, maksimi koko taisi olla jotain 35x29 (en muista enää) 256 värillä. QB-Areasta löytyy myös v2.00 mutta se on keskeneräinen versio jolla pystyi piirtämään 320x200 kokoisia kuvia 256 värillä.
Projekti vain kaatui muistin loppumiseen johon en silloin löytänyt korjauskeinoa. DIC:stä olen myös aloittanut tekemään Windows versiota, mutta sekin on jäissä tällä hetkellä :(
Offtopic PS. Tuli tuosta cjb.net osoitteesta mieleen, että cjb.net:n kautta on alkanut asentumaan joissakin tapauksissa Gator spyware-komponentti koneelle ainakin Internet Explorer selainta käytettäessä. Uusimpien Mozilla selaimien kanssa en ole sitä huomannut kun on pitänyt "Open unrequested windows" valinnan pois päältä.
edit: Lisätty PS teksti
Kiitos
jaah? siis toi DIC on millanen? voi tehä QB:elle kuvia...? ;D
kun oon vähä tällane n00b vielä... ;)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.