Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Mitä tarvitsee vain kirjoitaa kun haluaa tehdä vain maaston

Tekoäly [14.03.2006 14:30:54]

#

Niin jos haluaakin tehdä vain pelkän maaston eikä muuta, niin mitä silloin pitää kirjoitaa siihen kohtaan jos homma tehdää vaikka Visual Basic:llä

ZcMander [14.03.2006 14:37:57]

#

Harmi kun kristallipallo on huollossa.
Tarkenna ja selvennä kysymyustäsi, esim. mikä on "kohta" lisäksi mihin maasto? Tileillä? Vai olenko ihan hakoteillä?

Tekoäly [15.03.2006 16:38:41]

#

No sellainen sotamaasto sellaseen sota peliin

kayttaja-4976 [15.03.2006 16:41:34]

#

Kelpaako jos lataat jonkun pohjan netistä ja sitä sitten laitat siihen?

ZcMander [15.03.2006 17:01:57]

#

2D vai 3D?

Jos 2D, niin, tilellä on melko helppo tehdä itekkin. Viistosta kuvatusta ei ole kokemusta, pikselintarkka maastokin on aika helppo tehdä, periaatteessa vain vaihdetaan tilen koko 1x1:een

Jos 3D niin, suosittelisin käyttämään jotain valmista moottoria.

Entä tarviiko sen olla satunnainen?

hunajavohveli [15.03.2006 21:23:07]

#

Tekoäly kirjoitti:

Niin jos haluaakin tehdä vain pelkän maaston eikä muuta, niin mitä silloin pitää kirjoitaa siihen kohtaan jos homma tehdää vaikka Visual Basic:llä

Tuosta saa sellaisen käsityksen, että olisi pitänyt lukea joku aikaisempi keskustelu, jotta viestin ymmärtäisi. Jos tällaista keskustelua ei ole, niin kerro ihmeessä lisää.

Tekoäly kirjoitti:

siihen kohtaan

Niin mihin kohtaan?

Metabolix [16.03.2006 12:52:35]

#

Otsikossa olevasta kysymyksestäsi saa tosiaan sellaisen kuvan, että ongelmanasi on maastonpiirtokoodin erottaminen muusta piirtokoodista. Siinä sinua tuskin osaa kukaan auttaa, kun ei ole koodiasi nähnyt. Kuitenkin siis pelkkää maastoa piirrettäessä pitää jättää jäljelle vain maastonpiirtoon liittyvä koodi ja poistaa muu piirtokoodi.

Sen sijaan itse viestistäsi löytyvään kysymykseen paras vastaus on yksinkertaisesti "VB-koodia".

Suosittelen vahvasti tutustumista opasalueeseen, erityisesti VB:n perusoppaisiin ja sellaiseen erikoisaiheeseen kuin pelinteko (josta myöskin löytyy jonkinasteinen opas). Oman päättelykyvyn käyttäminen on myös suotavaa.

Itse piirtosysteemin ideasta ei voi paljon muuta sanoa kuin sen, että kannattanee tutustua BitBlt-funktioon (käytä hakua ja koodivinkkejä äläkä heti kysy) tai johonkin grafiikkakirjastoon, kuten DirectX:än grafiikkapuoleen tai OpenGL:ään. Itse koodin voi kirjoittaa monella tuhannella eri tavalla.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta