Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: TCP/IP ongelma

Janezki [10.03.2006 12:01:35]

#

Eli, kaverin kanssa ollaan yritetty pelata Heroes III:sta ja Age of Empires 2:sta TCP/IP DirectPlay:llä, eikä tahdo onnistua. Ongelmana on yksinkertaisesti se, että kumpikaan ei pysty yhdistämään toisen luomaan serveriin. Pohjustusta:

Minulla on avoin yhteys ja kaverilla suojattu. Periaatteessa toimii, jos minä luon serverin. Koneessani on lähiverkkoyhteys automaattisella IP:llä ja kaapelimodeemiyhteys (Oletusyhteys). Kummassakin edellämainitussa pelissä oma IP on lähiverkkoyhteyden IP eikä kaapelimodeemin. Selventääkö:

Kaapelin IP:
XXX.XXX.XXX.XXX

Lähiverkon IP:
VVV.VVV.VVV.VVV

Ja kumpkin peli sanoo, kun luo nettiserveriä:
Sinun IP on VVV.VVV.VVV.VVV

Eikö pelien kuuluisi tunnistaa kaapelin IP-osoite?

KeKimmo [10.03.2006 12:48:56]

#

Mistäpä se peli voisi tietää, että kyseessä on lähiverkon ip? Suosittelen käyttämään ulkoisen ip:si selvittämiseen vaikkapa WhatIsMyIP-palvelua (http://whatismyip.org).

Janezki [10.03.2006 13:10:33]

#

Kyllä minä tiedän oman ip-osoitteeni, mutta ongelma on se, että nuo pelit eivät tiedä, eikä niille voi sitä sanoa. Ne tietävät muka automaattisesti ip:n, mutta hakevat sen lähiverkkoyhteydestä.

Meitsi [10.03.2006 13:43:10]

#

No mitä väliä sillä on mitä peli luulee ip:kseen. Jos pidät peliservua vaikka natin alla ja lanin ip:si on vaikka xxx.xxx.xxx.xxx ja oikea nettiin käkyvä ip:si onkin vvv.vvv.vvv.vvv niin anna kaverillesi se nettiin näkyvä eli vvv.vvv.vvv.vvv. Tietenkin pitää konffia esim. palomuuri tai routteri routtaamaan pelin käyttämät portit lan ip:heesi jotta homma toimisi.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta