Tänään on taas niitä päiviä.
Ei onnistu mikään. Ulkona on kylmä, eikä kaapissakaan oikein mitään syötävää. :D
Päivän "paras" koodi
Randomize Timer CLS ' Lets set Min and Max values just to make code look bit better Dim Min,Max AS INTEGER Min = 1 : Max = 100 ' 5 randomed numbers on array. These are what we are tying to guess. DIM Numbers(5,2) AS INTEGER For i = 1 TO 5 Numbers(i,1) = INT(RND * 100) + 1 Numbers(i,2) = 1 Next i ' This is what player types at each round and how many rounds played. Guessed is number of correctly guessed numbers. Dim Guess, Rounds, Guessed AS INTEGER Rounds = 0 : Guessed = 0 DO Rounds = Rounds + 1 : Guessed = 0 Color 15 LOCATE 18,10 : Print "Kierros:"; Rounds LOCATE 20,10 : Input "Arvaa numero väliltä 1 - 100";Guess CLS IF Guess < Min OR Guess > Max Then END For i = 1 TO 5 IF Guess = Numbers(i,1) Then Numbers(i,2) = 0 IF Numbers(i,1) < Guess Then Color 14 IF Numbers(i,1) > Guess Then Color 12 IF Numbers(i,2) = 0 Then Color 10 : Guessed = Guessed + 1 END IF LOCATE i+5, 15 : Print "Number:"; i; Next i IF Guessed = 5 Then EXIT DO Loop CLS For i = 1 TO 5 LOCATE i,5, 15 : Print "Numero:"; i ; " was "; Numbers(i,1); Next i Locate 15,15 : Print "Kierroksia yhteensä: "; Rounds Sleep
FreeBASIC koodia mutta tiataa qb:lla kääntyä kanssa suoraan.
Pistääkö joku pahemmaksi? :D
Hm, minä?..
CLS SCREEN 7 I = 11 DO 1 W$ = INKEY$ SLEEP 1 IF W$ <> "" THEN GOTO 1 I = I - 1 SOUND 1000, 1 LOCATE 12, 20: PRINT I; " " IF I = 0 THEN EXIT DO LOOP SLEEP 2 CLS FOR X = 0 TO 80 FOR Y = 0 TO 50 LINE (160 - X, 100 - Y)-(160 + X, 100 + Y), 12, B LINE (160 - X + 1, 100 - Y + 1)-(160 + X - 1, 100 + Y - 1), 0, B NEXT NEXT COLOR 14 2 DO LOOP WHILE INKEY$ = "" D = D + 1 SOUND 450, 1 SOUND 480, 1 SOUND 400, 1 LOCATE 13, 17: PRINT " TÖKS.. " SLEEP 1 LOCATE 13, 17: PRINT " " IF D >= 3 THEN GOTO 3 GOTO 2 3 SOUND 950, 1 SOUND 980, 1 SOUND 900, 1 LOCATE 13, 17: PRINT "MÄISKIS!" SLEEP 2 SOUND 950, 1 SOUND 280, 2 SOUND 990, 1 LOCATE 13, 17: PRINT " LÄTS! " SLEEP 5 SCREEN 0 WIDTH 80, 25 END
-Grey-
Sunnuntai on kyllä viikon tylsin päivä. Ehdotan sen poistamista viikonpäivistä. Äänestättekö puolesta vai vastaan? Perusteluja. :P
sunnuntai o iha tymä päiovä !!3141
Draiz kirjoitti:
Sunnuntai on kyllä viikon tylsin päivä. Ehdotan sen poistamista viikonpäivistä. Äänestättekö puolesta vai vastaan? Perusteluja. :P
Ei missään nimessä saisi poistaa, sitten viikonloppu kestäisi vain yhden päivän ja järkihän siinä lähtisi.
Tumpelo kirjoitti:
Draiz kirjoitti:
Sunnuntai on kyllä viikon tylsin päivä. Ehdotan sen poistamista viikonpäivistä. Äänestättekö puolesta vai vastaan? Perusteluja. :P
Ei missään nimessä saisi poistaa, sitten viikonloppu kestäisi vain yhden päivän ja järkihän siinä lähtisi.
Voihan lauantaista tehdä kaksi päivää pitkän päivän. :)
@Grey. Joo, "voitit" tosiaankin :D
Päivän paras koodi:
#include <cstdlib> void main(){while(true) system("PAUSE");}
Voitinko jotain? >:)
#include <iostream> using namespace std; int main(){while(1){system("eject");for(int a=0; a<10000000; a++);system("eject -t");}}
Päivän parhain coodi ^_^
#include <stdlib.h> int main(int argc, char **argv){while(1)system(argv[0]);return 0;}
(Ei, en testannut tuota.)
Mitä, tapellaanko?
Itse joskus tylsyyksissäni koodasin huippukehittyneen painoindeksilaskijan. Se on käyttäjäystävällisyydeltään kenties maailman huippuluokkaa, ja sen käyttökin on helppoa. Sen lähdekoodi on saatavilla osoitteesta http://andwiki.dy.fi/BMI
Koodi ei varsinaisesti ole minun kirjoittamaani (vaan käyttämästäni Stratagus-pelimoottorista), mutta pistetään kumminkin (Tuo alkuperäinenkin on kyllä aika Daily WTF-kamaa..). KimmoKM esittää: Bararum-debuggaus (Itse asiassa tämä on ihan toimiva tapa ja jokainen täällä oleva lienee sitä jo kokeillut..)!
local void EditorPlayerPropertiesMenu(void) { Menu *menu; char gold[PlayerMax][15]; char lumber[PlayerMax][15]; char oil[PlayerMax][15]; int i; printf("Bararum 1\n"); // <--- Tuossa menu = FindMenu("menu-editor-player-properties"); printf("Bararum 2\n"); // <--- Joo, tuossa on myös #define RACE_POSITION 21 ... #define OIL_POSITION 106 printf("Bararum 3\n"); // <--- Jee, bararum o/ for (i = 0; i < PlayerMax; ++i) { printf("Bararum 4\n"); // <--- Tämä alkaa olla jo tylsää. menu->Items[RACE_POSITION + i].d.pulldown.defopt = TheMap.Info->PlayerSide[i]; ... menu->Items[OIL_POSITION + i].d.input.maxch = 7; printf("Bararum 5\n"); // <-- Jos vielä yksi bararum niin.. } printf("Bararum 6\n"); // <-- NOOOOOooo! ProcessMenu("menu-editor-player-properties", 1); printf("Bararum 7\n"); // <--- *viiltää ranteet auki bararum-sanalla* (Tähän asti pääsi) for (i = 0; i < PlayerMax; ++i) { printf("Bararum 8\n"); // <--- ... TheMap.Info->PlayerSide[i] = menu->Items[RACE_POSITION + i].d.pulldown.curopt; ... TheMap.Info->PlayerResources[i][OilCost] = atoi(oil[i]); printf("Bararum 9\n"); // <-- O_o } }
Edit:Ja jopa nerokas Bararum-debuggerini debuggasi tuon väärin. Tuossa ei ole yhtään mitään vikaa, menut eivät vaan piirry. O_o
Edit2:Ja huomata tulee, miten päättömissä paikoissa noita on (esim. define-jonon molemmin puolin).
Edit4:Ja nyt selvisi ongelman syy: Vääränlainen koodin kierrätys. Olin kierrättänyt (copypaste) menujen skriptausta itse tekemääni valikkoon ja siinä oli taustan piirto, se oli jäänyt muuttamatta niin, että se piirsi käyttöliittymäelementtien piirron jälkeen taustakuvan päälle. KimmoKM osaa (tm)
Ja sitten kaksi nerokasta päähänpistoani, joita en nyt löydä (tästä syystä tarkkaa koodia ei ole), tein joskus viime viikolla.
Ilmeisesti mielestäni 1 ei ole aina 1.
if (1==1) { jotain(); }
Edit3:Ai täällä on joku paras koodi -"kilpailu"? Tuon kuuluu voittaa!
WTF?
if (ehto) { jotain(); } else if (sama_ehto) { sitä_samaa(); }
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.