Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Käyttäjille omat profiilit, ideoita?

Antti80 [28.02.2006 13:21:12]

#

Seuraavaksi olisi kaverin sivuille tarkoitus tehdä jonkinlainen pelaajaluettelo niin että jokainen voisi omilla tunnuksillaan kirjautua profiiliinsa ja muokata sitä. Noin 5 perustietoa itsestään (+ehkä kuva). Pelaajia on yhteensä lähes 30.

(Sivuille ei tarvitse siis erikseen kirjautua vaan pelaajatiedot listautuvat pelaajat-sivulle ja pop-up ikkunassa näkisi jokainen pelaajan itse kirjoittamia faktoja. Eli jokainen pelaaja voi kirjautua omaan pelaaja-profiiliinsa jos haluaa kertoa itsestään jotain)

Onko jo valmista "suomalaista" skriptiä moiseen olemassa?
(en haluaisi noita ulkomaalaisia skriptejä käyttää kun ne tuppaa sisältämään kaikkea turhaa). Haluaisin kuitenkin mahdollisimman paljon itse tehdä sitä niin oppisin samalla php+MySQL koodausta, eli voisin harkita sen tekoa itse alusta asti. Mikä olisi se lähtökohta/perusidea mistä kannattaisia aloittaa, jotta pääsisi mahdollisimman helpolla, kun käyttäjiä on lähemmäs 30? Eli kannattaako jokainen pelaaja tavallaan koodata erikseen ja tehdä 30 eri taulukkoa tietokantaan vai miten? Ehdotuksia, ideoita ja vinkkejä otetaan vastaan. :)

Clawhammer [28.02.2006 13:49:56]

#

Samaan tauluunhan se kaikki tieto menee. Jos on 5 eri perustietoa vaikka( puhelin, osoite, email, www, lisätietoja), niin teet jokaisesta oman taulun. Sitten kopioit tietojen tallennuksen yhteydessä jokaiseen tauluun käyttäjän ID:n jotta tiedetään kenelle taulujen tieto kuuluu. Eli esim. puhelin taulussa voi olla monen käyttäjän ID :)

Olga [28.02.2006 14:00:21]

#

Taisi edellisellä kirjoittajalla mennä viestissä taulut ja sarakkeet sekaisin. Eli ei jokaiselle tiedolle omaa taulua, vaan siihen pelaajat-tauluun kullekin oma sarake. Toki jos yhdellä pelaajalla voi olla esimerkiksi monta puhelinnumeroa ja haluat että ne kaikki tallennetaan kantaan, tulee niille tehdä oma taulu.

Clawhammer [28.02.2006 14:14:41]

#

Juu, en lukenut huolella tuota antin kysmystä :) Mutta Kyllä minä taulut silti normalisoisin. Riippu tietenkin käyttötarkoituksesta..

Antti80 [28.02.2006 15:09:20]

#

Juuri tälläista suunnitteluapua kaipasin. Kiitos.
Eli luon vain yhden taulukon tietokantaan nimellä "pelaajat". Teen esim. 6 saraketta, joista yksi on ID. Eli sitten siinä yhessä taulukossa on esim. nimi-sarakkeessa yhteensä se 30 nimeä, sposti sarakkeessa 30 osoitetta jne... Sitten ID:n perusteella se osaisi aina hakea vaan kyseisen pelaajan tiedot. Ymmärsinkö oikein?

Mites sitten se kirjautuminen omaan profiiliin? Se ID voisi olla käyttäjätunnus ja sitten pitäisi jokaiselle tehdä oma salasana. Pitäisikö nämäkin tiedot saada samaan "pelaajat" taulukkoon. Ja miten käytännössä tehdä se kirjatuminen niin että jokainen voi vaan omaa profiilia muokata!?

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta