Mikä olisi C++ kielelle tehokkain rajapinta grafiikan piirtämiseen ja syöttölaitteiden käsittelyyn? Onko se tämä OpenGL, vai jokin muu? Mietin vain kun tuo SDL, vaikka onkin monipuolinen ja helppo, ei ole kovin tehokas, kevyt 2D pelikin vaatii kohtuuttomasti tehoja (kuten oma Rally Revenge -projektini).
Käyttöjärjestelmästä riippuen, Linuxilla varmaan OpenGL (sillä ei kaiketi voi käsitellä syöttölaitteita, ellen väärin muista), windowsilla luultavasti DirectX+DirectInput.
Itse asiassa näytönohjaimesta riippuen DirectX tai OpenGL. Yleensä NVidialla OpenGL on vahvemmilla kuin ATIn ohjaimissa. Mutta OpenGL:ää suosittelen kyllä. SDL kelpaa hyvin inputtiiin ja muuhun. (Ei se DirectInput mikään ihmelaite ole.)
Juuh, eli kannattaa vain nyt ruveta sulauttamaan tuohon SDL:ään sitä Open GL:ää. Pääseepähän ainakin helpommalla kuin vaihtamalla kokonaan rajapintaa.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.