Tekisittekö mulle sellasen koodin, joka tarkistaa, että onko IP-osoite tietokannassa, jos on niin päästää sisään ja jos ei niin tulee tekstiä "Sinulla ei ole oikeuksia sivuille" tjsp.
Selvemmin:
Ip-löytyy tietokannasta, niin näytetään sivut.
Jos ei löydy niin ei päästetä sivuille.
Eipä täällä ole tapana jaella valmiita koodinpätkiä. Mutta eihän tuo ole iso homma. Otat käyttäjän ip:n selville (sikäli kun se on käyttäjän ip), haet sillä ehdolla tietokannasta ja katsot löytyykö vastaavuuksia. Jos löytyy, näytä sivut, jos ei, et näytä.
Jos joku kohta tuottaa vaikeuksia, täältä toki löytyy apua. Lisäksi tuolta Oppaat-sivulta löytyy todella kattavat PHP-oppaat, joiden avulla homma onnistuu.
Smappa kirjoitti:
Tekisittekö mulle...
Emme tekisi. Mitäpä jos tutkisit putkan koodivinkkejä, ja koodaisit ihan itse?
Pieni vinkki aluksi:
//kepataan iptiedot, muistaakseni oli joku funktio jolla sai tiedoston suoraan taulukoksi, mutta en nyt muista nimeä. Siksi explode. $content = file_get_contents("iptietokanta.dat"); $iptaulu = explode("\r\n", $content); for ($i = 0; $i < count($iptaulu); $i++) { //tutkit, mätsääkö ip taulukon alkion kanssa, jos mätsää niin printtaa käyttäjälle sivu }
Meitsi kirjoitti:
muistaakseni oli joku funktio jolla sai tiedoston suoraan taulukoksi, mutta en nyt muista nimeä.
No kyllähän näillä teidänkin ohjeilla alkuun pääsee ja tutkailen vähän noita PHP oppaita putkasta. Kiitti kumminkin neuvoista :D
EDIT: Sain nyt väkerrettyä tämmösen koodin noitten neuvojen avulla:
<?php $ip = $_SERVER["REMOTE_ADDR"]; $sallitut = array("62.236.49.193", "62.236.49.193"); if ($ip == $sallitut) { echo "Sinulla on oikeudet sivuille!<br><br>"; }else{ echo "Ei oikeuksia sivuille!"; exit(); } ?> <HTML> <HEAD> <TITLE>Testisivu</TITLE> <BODY> <h1>Tervetuloa</h1> </BODY> </HTML>
Mutta sitte loppu taidot kesken. Eli toi homma pitäis saada hakemaan kävijän IP osoite tosta taulukosta ja jos se löytyisi, niin oikeudet annetaan, mutta jos ei, niin exit(); . Uskoisin, että tuohon if-lauseeseen tulisi joku muutos, mutta te varmaan tiedätte paremmin kun on enemmän kokemusta :D.
Niin ja vielä, että onko toi hyvä keino toi exit(); ??
Ja älä tee noin tuota iffiä. Mielummin näin:
tagit kuntoon...
Joo nonii tota in_array hommaa mä just tarvinki. Kiitos taas vinkistä.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.