Eli olen koodailemassa (Perlillä) sellaista pientä merkkigraafista seikkailupeliä. Ongelmaksi tuli, että kun siirtyy talossa kellarista ylempään kerrokseen, niin ukko piirretään ylemmän kerroksen määritysten mukaan, eikä portaitten päälle. Tietysti, koska koodi on määrätty tekemään niin. Mutta miten voin vaihtaa ukon piirto kordinaatteja siten, että ukko piirretään aina portaista tultuaan portaiden päälle? Yritin jo tallentaa ukon vanhat kordinaatit taulukkoon ja piirtää ukon niiden mukaan, mutta eihän se nyt toimi, koska ukon kordinaatit tällöin taulukon arvot ovat alemman kerroksen portaiden paikalla, eikä ylemmän. Miten tuo pitäisi tehdä? (tai siis, mitä mahdollisuuksia on toteuttaa?)
Pidä vaikka muistissa kaikkien portaikkojen koordinaatteja molemmissa kerroksissa. Kun ukko menee portaista, uusiksi koordinaateiksi tulee portaikon koordinaatit siinä kerroksessa, johon ukko päätyy.
No tottakai :-) Kiitos paljon.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.