Mitenkäs tuota Blazen DirectX-koodia ( https://www.ohjelmointiputka.net/oppaat/opas.
Ymmärrettävästi haen tässä takaa sitä että jos tuosta dx-osuudesta tehtäisiin joku peli-ikkuna niin sehän pitää käynnistää ja sulkea useita kertoja yhden ohjelman/istunnon aikana.
Ettei tarvitse samaa ideaa esittää uusiksi:
15:40 <@Blaze_> Nitrotrigger: eihän siinä muuta tarvi, ku että alotat jollain toisella formilla, ja form.showaat ton dx-formin? 15:42 < Nitrotrigger> Blaze_ 15:42 < Nitrotrigger> on kokeiltu 15:43 < Nitrotrigger> tai no se onnistu vielä 15:43 < Nitrotrigger> mutta miten tuut takasi? 15:43 <@Blaze_> Nitrotrigger: missä siellä on se lopetuskoodi, niin endin tilalle unload me 15:43 < Nitrotrigger> no voinhan mä kokeilla 15:43 <@Blaze_> korjaan: valikko.show : unload me 15:44 < Nitrotrigger> Eikö tarvi kutsua mitään TerminoiD3D? 15:44 <@Blaze_> tarvii 15:44 < Nitrotrigger> eli siis terminoid3d : valikko.show : unload me 15:44 < Nitrotrigger> ? 15:45 <@Blaze_> jotain siihen suuntaan 15:45 < Nitrotrigger> no mää kokeilen 15:48 < Nitrotrigger> jumiin meni 15:49 < Nitrotrigger> ei toiminu 15:51 <Nitrotrigger> näyttäs siltä että kun unloadaan tuon formin niin se ladataan jotenkin takaisin 15:52 <Blaze_> siellä on joku looppi käynnissä. kato, että asetat siihen päälooppiin jonku ehon, millä se loppuu, ja että se täyttyy 15:53 <Nitrotrigger> Do While Käynnissä 15:53 <Nitrotrigger> ööh 15:54 <Nitrotrigger> taisin löytää vian 15:54 <Nitrotrigger> joo 15:54 <Nitrotrigger> luulin että olin asettanut esciä painettaessa tuon Käynnissä = False 15:56 <Nitrotrigger> valittaa että "Object was unloaded" 15:57 <Blaze_> tollastapas en muista koskaan saaneenikaan, mut ilmeisesti vb:n versio null pointer exceptionista 15:58 <Nitrotrigger> Olisko sulle älyttömästi vaivaa jos tekisit tuohon oppaaseen pienen lisäosan missä tuo onnistuisi? 15:58 <Blaze_> ois. ei oo vb:tä, eikä windowsia 15:58 <Nitrotrigger> ok 15:59 <Nitrotrigger> onko tietoa kuka saattas tehä jos kauniisti kysysin? 15:59 <Blaze_> sitäpaitsi tosikoodaajat(tm) piirtää sen valikonki dx:llä ;) 15:59 <Blaze_> eipä nyt heti tuu ketään mieleen 15:59 <Nitrotrigger> voi olla 16:00 <Nitrotrigger> melko merkillinen virhe 16:00 <Nitrotrigger> mulla on tuossa alussa tommonen menuformi 16:00 <Nitrotrigger> siinä on nappula josta toi dx-formi käynnistyy 16:01 <Nitrotrigger> ekan kerran kun painaa nii käynnistyy hyvin 16:01 <Nitrotrigger> frmPeli.Show 16:02 <Nitrotrigger> mut sittenku unloadaan sen frmPelin niin se valittaa tuosta frmPeli.Showista joka tapahtuu siinä nappula_Clikissä vaikka en oo ees painanu sitä 16:04 <Nitrotrigger> sama tapahtuu vaikka siinä olsi Load frmPeli
idea on jo sisäistetty mutta ratkaisua ei oo löytyny. Tiedän kyllä että tuohon on ratkaisu kun olen sellaisen kerran nähnyt exe-muodossa.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.