Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Pelikoneet

Sivun loppuun

Nitro Man [19.02.2006 17:12:24]

#

Oletko koskaan tehnyt omaa pelikonettasi,siis ei tietokone peli vaan ihan oikeata pelikonetta.Tai oletko nähnyt mitään sellaista sivua?

sooda [19.02.2006 17:21:05]

#

Joo, tein mä puisen flipperin joskus ala-asteella teknisessä.

Nitro Man [19.02.2006 17:23:05]

#

Oisko muuten vaikeaa tehdä pelikone jossa pyörii 3 kuvarullaa ja sitten kun niillä sais jotkut yhdistelmät voittasis,vähän niinkuin "Tähti" olisiko vaikeaa tehä?

tsuriga [19.02.2006 17:29:08]

#

Saattaa vaikka ollakin, jos aika menee keskustelupalstoille kirjoittelemiseen sen tekemisen sijasta. Näähän oot melkonen ideakone.

Metabolix [19.02.2006 17:29:39]

#

Jospa lähtisit jostakin omalla tasollasi olevasta tehtävästä liikkeelle ensin.

Nitro Man [19.02.2006 17:36:55]

#

Jospa et viisastelisi

Niin olisiko vaikeaa lähteä tekemään sellaista,tai edes Led-näytöllä sellaista?

kaviaari [19.02.2006 17:38:24]

#

AARRGHH. Tee nyt eka vaikka se vilkkuvalo ja sit pelikone

Gwaur [19.02.2006 17:39:10]

#

Mä tein kerran koulussa teknisten tunneilla liukumäen. http://lauko.mine.nu/liukumaki/

Nitro Man [19.02.2006 17:40:13]

#

Kaviaari,ottaako pahasti? :D
Taisit jättää syömättä lääkärin neuvoamia pillereitä?

Metabolix [19.02.2006 17:40:40]

#

Jospa et kyselisi koko ajan tyhmiä. Ja tuollaisella asenteella ei oikeasti pääse yhtikäs minnekään. Nöyrästi vain aloittamaan pienestä, ei siitä oikein yli pääse.

sooda [19.02.2006 17:41:03]

#

Nitro Man kirjoitti:

Kaviaari,ottaako pahasti? :D
Taisit jättää syömättä lääkärin neuvoamia pillereitä?

Ottaa täällä aika montaa päähän kun saa sua kuunnella. Ei se pillereistä johdu.

tkarkkainen [19.02.2006 17:50:15]

#

kaviaari kirjoitti:

AARRGHH. Tee nyt eka vaikka se vilkkuvalo

Samaa mieltä.

Nitro Man [19.02.2006 17:51:12]

#

Olen jo päässyt yli alkeista,ja kysyin vain jos joku on tehnyt tai tietää sivuja missä kerrotaan asiasta,mutta kun ei heti pitää sanoo "aloita alkeista" Kun osaa jo noi jutut´!

sooda [19.02.2006 17:52:44]

#

Nitro Man kirjoitti:

Olen jo päässyt yli alkeista,ja kysyin vain jos joku on tehnyt tai tietää sivuja missä kerrotaan asiasta,mutta kun ei heti pitää sanoo "aloita alkeista" Kun osaa jo noi jutut´!

Ai ootko muka tehny sen vilkkuvalon jo?

Nitro Man [19.02.2006 17:53:26]

#

Minkä hiton vilkkuvalon?

progo [19.02.2006 17:54:37]

#

Nitro Man kirjoitti:

Minkä hiton vilkkuvalon?

Siitä puhuttiin tuolla perustamassasi elektroniikkatriidissä.

Nitro Man [19.02.2006 17:55:52]

#

En puhuna mistään vilkkuvalosta :D
Keksitte koko jutun ite
öö puhuin:Nokiasta,Coilgunista,Led-näytöstä/LCD,Lämpötilamittarista/Kellosta

Todetkaa itse ei sielä mitään vilkkuvaloo ole :D
Turhaa meininkii pojat/tytöt

sooda [19.02.2006 17:57:01]

#

No ooks saanut sen lcd-näytön/lämpömittarin/kellon tehtyä? Et, veikkaisin.

Nitro Man [19.02.2006 17:57:35]

#

Veikkasit oikein.Kiinostuksen kohde vaihtui!

progo [19.02.2006 17:57:37]

#

Nitro Man kirjoitti:

En puhuna mistään vilkkuvalosta :D
Keksitte koko jutun ite
öö puhuin:Nokiasta,Coilgunista,Led-näytöstä/LCD,Lämpötilamittarista/Kellosta

Vakavasti, suosittelen keskittymään yhteen projektiin kerrallaan. Saat enemmän tuloksiakin aikaiseksi. Tee jotain helppoa elektroniikkaa ja unohda nämä "pelikoneesi".

Nitro Man [19.02.2006 17:58:28]

#

Mutta kun en halua mitään:"Kytke paristo oikein päin lediin,mitä havaitset"

sooda [19.02.2006 17:59:53]

#

Nitro Man kirjoitti:

Veikkasit oikein.

Nitro Man kirjoitti:

Kun osaa jo noi jutut´!

Onkohan noi muidenkin mielestä jotenki ristiriidassa keskenään?

Metabolix [19.02.2006 18:37:32]

#

Niin, kyllä minäkin osaan rakentaa sellaisen epätodennäköisyysgeneraattorin kuin Linnunradan Käsikirjassa, mutta en vain viitsi, kun se on niin helppoa.

kaviaari [19.02.2006 18:38:38]

#

Voi läppä. Jos laitat ledin patterii ilma etuvastusta se sanoo varmaankin pöx :( onks sit kivaa.

"Moi haluun tehdä oman digitaalivastaanottimen, onks teil valmista sellasta et mä vaan niiku tekisin sen, kun mua ei kiinnosta opetella perusteita. Jos ei oo ni ootte iha vitun paskoja"

tkarkkainen [19.02.2006 18:42:10]

#

Ei ne mulla varsinaisesti poks sanonu. Ne vaan lakkas toimimasta. Sen huomasin kylläki ihan ekana ettei kannata pidellä siitä jalasta kiinni kun se polttaa.

kaviaari [19.02.2006 18:46:31]

#

tkarkkainen kirjoitti:

Ei ne mulla varsinaisesti poks sanonu. Ne vaan lakkas toimimasta. Sen huomasin kylläki ihan ekana ettei kannata pidellä siitä jalasta kiinni kun se polttaa.

Eipä ne pahemmin, tuore 9v paristo kyllä poksauttaa ihan näpsäkästi ledin :)

tkarkkainen [19.02.2006 18:56:00]

#

9V paristo se muistaakseni olikin. Tuoreudesta en kylläkään osaa sanoa :)

sooda [19.02.2006 19:01:39]

#

Riippuu kyllä ledistä. Pari superkirkasta onnistuin vain käräyttämään mustaksi, niin että sisällä näkyy selvä musta piste. Tavallisilla ledeillä en ole kokeillut. IR-ledi kesti käsittelyä puoli sekuntia ja todella pamahti keskeltä katki päästäen tosi kovan paukauksen. :o

Nitro Man [20.02.2006 15:56:55]

#

No onko kukaan tehny pelikonetta?

Tumpelo [20.02.2006 16:08:29]

#

Eeheh, hupaisaa luettavaa. Tee vaikka niin että asennat jollekin koneelle Dossin ja sit muokkaat Autoexec.batia niin että aloitustekstit on kuin pelissä tai pelikoneessa ja sitten se käynnistää automaattisesti jonku pelin ja jos sen pelin sammuttaa niin sammuu koko kone. Sitten vaan pakkaat sen johonki hienoon koteloon ja se on jämpti. Kukaan ei huomaa feikkiä. xD

ZcMander [20.02.2006 16:14:23]

#

Toivon vain, että ohjelmointiputkaankin tulisi lukko mahdollisuus. Mutta sitten asiaan.

Varsinaisesti en itse pelikonetta ole tenhy, mutta elektroniikkaa muuten kyllä harrastan. Kantapäänkautta: Kannattaa aloittaa niistä yksinkertaisimmimista ledin räjäyttijöistä ja luetaan myöhemmin että ne tarvii etuvastuksen. Omasta kokemuksesta.

Mutta, tässähän Nitro Man ei kysyny "Miten aloitetaan elektroniikka harrastus?" vaan "Onko kukaan tehny pelikonetta?". Mahdollisuus itsellä olis tehdä lottokone, mutta sehän ei varsinaisesti pelikone ole. Tosin myös nopeustesteri olis myös mahdollisuus.

Eli vastaan "lyhyesti": Ei + yllä oleva

EDIT: Olihan sillä toinenkin kysymys: "Miten teen sellasen jossa on 3 rullaa ja sitte niistä yhdistelmistä voittais" tjs.

PICillä tai AVR:llä sen voisi tehdä, tosin kytkistä en anna/osaa tehdä. Suunnittele itse, siinä oppii.

EDIT2: Kirjoitin tuon tämän topikin perustalta, en ole lukenut edellistä elektroniikka ketjua.

Antti Laaksonen [20.02.2006 16:21:08]

#

Pyydän keskustelijoilta suvaitsevaisuutta.

Minuakin kiinnostaisi oman pelikoneen tekeminen, mutta ei vain oikein ole taitoja moiseen. Googlella löytyi kuitenkin mielenkiintoisen näköinen sivu, jossa joku on tehnyt oman hedelmäpelin:
http://www.saunalahti.fi/mikkolaa/hedelma.htm

Nitro Man [20.02.2006 16:45:46]

#

Mutta mitä peruskomponentteja tarvittas sellaisen hedelmä pelin tekemiseen?

Kyllä mä jonkun mielikuvan saan sellaisesta...

EDIT:Olisiko pajatson teko helpompaa?

zacura [20.02.2006 17:15:20]

#

Nitro Man kirjoitti:

Mutta mitä peruskomponentteja tarvittas sellaisen hedelmä pelin tekemiseen?

Kyllä mä jonkun mielikuvan saan sellaisesta...

EDIT:Olisiko pajatson teko helpompaa?

Sitähän ei tiedä ennenkuin kokeilee :D

Yksinkertaisen pelikoneen saisi ehkä tehtyä jollain mikrokontrollerilla, led/lcd näytöllä ja muutamalla kytkimellä. Tällaiseen koneeseen ei hirveän paljon oheiskomponentteja tarvittaisi vaan suurimman työn suroittaisi mikronkontrolleri. Vaikein vaihe tässä olisi mikrokontrollerin ohjelmointi.

Nitro Man [20.02.2006 17:18:19]

#

Hmm...millä niitä yleensä ohjelmoidaan? Ja mistä niitä saa?

kaviaari [20.02.2006 17:19:54]

#

C:llä tai Assemblerillä. Ohjelmointia varten tarvitaan ohjelmointilaite, joka on vaan pari hassua komponenttia ja täten niin yksinkertainen ettet "viitsi" haaskata teknistä ihmelapsisuuttasi siihen. Mikrokontrollereita voi hankkia sieltä mistä muitakin puolijohteita, kaupasta.

EDIT: Aihe alkoi kiinnostaa senverta että voisin yrittää rakentaa simppeliä hedelmäpeliä :o

EDIT: Tuli mieleen että jos haluat rakentaa pelikoneen ja tutustua sähköjuttuihin vässä tälläne (tiedän tiedän, ruma kuva tein nopeesti :/) http://koti.mbnet.fi/kaviaari/pelikone.GIF

Blaze [20.02.2006 17:21:47]

#

Oma Stepmania-kabinetti vois olla mielenkiintoinen projekti, kun vaan ois aikaa, rahaa, tilaa ja kädentaitoja.

Nitro Man [20.02.2006 17:32:14]

#

Rakenna vaan ihmessä oma pelikone!

tkarkkainen [20.02.2006 17:32:21]

#

AVR-kontrollereita varten ei edes tarvita erillistä ohjelmointilaitetta, vaan piiri voidaan ohjelmoida laitteessa itsessään. Jossain näin kytkiksen AVR:llä toteutettuun Speden Spelit -tyyliseen nopeustesteriin. Kun vielä muistaisi, missä. Koneissa käytettävät jättinapit ovat vaan suhteellisen kalliita.

Hedelmäpelissä luulisin vaikeimmaksi hommaksi rullan asennon määrittämistä.

kaviaari [20.02.2006 17:38:34]

#

tkarkkainen kirjoitti:

Hedelmäpelissä luulisin vaikeimmaksi hommaksi rullan asennon määrittämistä.

eiköhän tuo ainakin mustavalkokiekoilla onnistune. Joskaan sekin on aika tuskasta viriteltävää ja syö paljon valotrankkuja/valovastuksia. :/

EDIT: joo metabolixillakin on iha kiva ratkasu. Sit vois kanssa ottaa ilon irti magneettikytkimistäkin.

EDIT: Metabolixin ratkaisu on ainakin helppo toteuttaa :) http://koti.mbnet.fi/kaviaari/viritelma.JPG

Metabolix [20.02.2006 17:42:30]

#

Laitetaan rullaan yksi kohta, joka johtaa sähköä, ja jokaisen asennon kohdalle rullan viereen johdin. Rullan asento selviää, kun katsotaan, mistä sähkö kulkee. Sitten kun kytketään noita sopivasti, saadaan vaikkapa joka yhdistelmästä syttymään eri ledi.

tkarkkainen [20.02.2006 17:55:35]

#

Metabolix: Toen perrään! Näinhän se toimiikin.

Edit: Löysinpäs sen nopeustesterin.

Baglair [20.02.2006 18:01:32]

#

Hehe. itelläni on tämmönen systeemi:
http://www.decodesystems.com/hp5036a-3.gif
Ton 1KB kokoseen RAMiin voi heittää ohjelman heksana, jonka sitten prossu suorittaa. Tutustumiseen meni tosin vähän aikaa, mutta sitten ku löyty vielä siihen vanha _suomenkielinen_ opaskirja ni johan alko pelittää. Ton avulla ASMia opettelin.

Nitro Man [20.02.2006 18:59:28]

#

Jos teen pajatson niin kun siinä on tunnistin kun kolikko menee siitä reijästä,niin mikä kannattas siinä olla?

Tumpelo [20.02.2006 19:04:13]

#

Varmaankin valodiodilla onnistuisi -> kun raha laitetaan sisään niin se hetkellisesti peittää aukon josta tunnistimelle menee valoa... Sen syvällisemmin en osaa sanoa kun en ole tuohon elektroniikkaan hirveänä tutustunut. Suurin saavutukseni jää rengassydänmuuntajalla varustettuun virtalähteeseen (pelkällä diodi tasasuuntaajalla).

EDIT: offtopic: Eipä jääkään tuohon virtalähteeseen vaan kasettisoittimeen jonka äänenlaatu oli aika kyseenalainen.

Metabolix [20.02.2006 19:21:03]

#

Tai taas kerran se virtapiirin sulkeminen, jos kolikko on riittävän puhdas. Eli sopivaan kohti sopivat johtimet, jotka kolikko yhdistää pudotessaan.

Cornix [20.02.2006 20:20:27]

#

Blaze kirjoitti:

Oma Stepmania-kabinetti vois olla mielenkiintoinen projekti, kun vaan ois aikaa, rahaa, tilaa ja kädentaitoja.

Ei ois paha idea. Elektroniikkaa harrastamattomana oman metallisen tanssimaton tekeminen tuskin onnistuis, mutta jos valmiina ostais sellasen (tai vaikka kakski), hommais jostaki telkkarin tai vanhan kuvaputken näytöks, rakentelis jonkinlaisen laatikon, johon tunkis yhessä jonku vanhan koneen kans, rakentelis sellasen tukitangon sen metallipadin taakse ja kasais yhteen ni siinähän sitä olis oma DDR-laite.
Tältä siis näyttää aito masiina: http://www.waldoman.com/lanpics/ddr.jpg

tkarkkainen [20.02.2006 20:27:02]

#

Cornix kirjoitti:

Elektroniikkaa harrastamattomana oman metallisen tanssimaton tekeminen tuskin onnistuis

En sanoisi elektroniikkaa ongelmaksi, sillä oikeastaan se on tuossa tapauksessa todella yksinkertainen. Riippuu toki, miten se liitetään koneeseen. Jos ohjelmallisesti kovinkin pitkälle kotikutoiset viritelmät ovat mahdollisia, onnistuu vaikka rinnakkaisportin tai sarjaportin kautta luvattoman helposti. Malliksi voidaan ottaa vaikkapa Mikrobitin rakentelunurkasta löytyvä Näppärä-lisänäppäimistö. Jätetään kolme nappia pois ja avot, meillä on neljän nuolen tanssimatto. USB taas kannattaa käytännössä unohtaa. Peliportista en tiedä. Mekaniikka taas on hieman eri juttu. Systeemi kun saisi toimia 30-kiloisen keijukaisen hipsiessä, mutta myös kestää satakiloisen FC-nörtin hyppiessä :)

Cornix [20.02.2006 20:45:00]

#

tkarkkainen kirjoitti:

Malliksi voidaan ottaa vaikkapa Mikrobitin rakentelunurkasta löytyvä Näppärä-lisänäppäimistö. Jätetään kolme nappia pois ja avot, meillä on neljän nuolen tanssimatto.

Kuutisen nappia sitä tanssipeliin yleensä tarvii, neljän nuolen lisäks Back- ja Start-nappulat on kätevä olla olemassa.. ne vois tietenki laittaa kädellekin pelikoneen reunaan, ei niiden pakko olis olla jaloilla. (Ei muuten taida aidossakaan DDR:ssä olla jaloilla?)
Stepmaniassa on mahollista pelata niinki, että pelissä on mukana vielä kulmittaiset nuoletki, mutta oikeessa Dance Dance Revolutionissa ei niitä ole. Metallisen pädin tekeminen kyllä olis varmaan turhan vaikeeta. Helpompaa olis ostaa osat valmiina (eli lähinnä tanssipädit) ja kasata joku kone, joka käynnistyessään käynnistäis pelin suoraan päälle.
Toisaalta taas tollasessa erillisessä "DDR-koneessa" ei ois välttämättä järkee ku saman asian ajais ihan kotikone, jos osatki ois kerta valmiina kaupasta ostetut, mutta kivahan sitä ois väsätä tangollinen DDR-klooni. (Ja kuten Blaze jo totes: jos vaan ylimäärästä tilaa löytys.)

tkarkkainen [20.02.2006 20:55:00]

#

Cornix kirjoitti:

Helpompaa olis ostaa osat valmiina

Epäilemättä, mutta missäs se hauskuus sitten on? ;) Mutta joo. Ymmärrän pointtisi.

Tuli muuten myöskin mieleeni, että Näppärän kytkentä ei sovellu tanssimatolle, koska se ei pysty tulkkaamaan kahta samaan aikaan pohjassa olevaa painiketta.

Nitro Man [21.02.2006 16:29:22]

#

Mitä yleensä tarvitaan pajatson rakentamiseen??

Nitro Man [21.02.2006 20:40:40]

#

Mitä suosittelette sen voittokolikkojen tiputtamiseen?
Eli miten ne vois tiputtaa tasan mitä on voittanut,ja millä tavalla?

Tumpelo [21.02.2006 20:49:07]

#

Varmaankin pitäisi laittaa rahat omiin lokeroihin joista sitten avataan luukku sähkömoottorilla. Se, että miten ne laitettavat rahat saa menemään oikeaan lokeroon, on jo vähän kinkkisempi juttu. Laitas ideamylly pyörimään. ;)

Metabolix [21.02.2006 20:54:46]

#

Laitetaan pienimmät kolot ensin ja suurimmat loppuun, niin jokainen putoaa oikeaan koloon :) Rahat liikkumaan sinne vaikka liukuhihnalla, niin eivät vahingossa lennä ohi.

Nitro Man [21.02.2006 20:59:11]

#

Kysympähän nyt mielenkiinnon vuoksi,aloittiko kukaan nyt tekemään pelikonetta?

EDIT: Itse kävin väsäämään pientä pajatsoo pahvilaatikosta,jos käy toimii niin teen sitten isomman

EDIT 2: Niin miten vois tehä silleesti kun se kolikko koskettaa johdon karvoja ja siitä menevä - menee servoon niin että se servo liikkuisi loppuun asti

baabloo [22.02.2006 15:07:38]

#

No jos teet sillain, että siinä on kytkin ja kun kolikko osuu siihen se painuu alas, tietyn ajan kuluttua taas nousee taas jolloin servo lopettaa pyörimisen.

PS. kyllä ihmiset vastailee kun ne jaksaa

Nitro Man [22.02.2006 15:10:23]

#

Joo mutta mitenkä sitten tehä niin että se kytkin nousis jonkin ajan päästä? :)

T.M. [22.02.2006 15:20:17]

#

Jousella.

Nitro Man [22.02.2006 15:20:56]

#

Jousella kyllä voisi mutta sehän vetäisi sen kytkimen heti takaisin?
Vai olisko joku parempi konsti kuin jousella?

Nitro Man [22.02.2006 15:43:07]

#

Miten esim.http://www.saunalahti.fi/mikkolaa/pajatso/pajatso.htm tuossa pajatsossa on toteutettu tuo rahan pudotus?

kaviaari [22.02.2006 16:05:26]

#

Näyttäisi olevan muutama solenoidi. Eli laite jossa magneettikentän avulla voidaan liikutella eteen ja taakse metallikalikkaa.

Jousella pöh. Tee viivepiiri o/ Helppo nakki jos osaa hieman sähköhommia (ja jos viitsii googlettaa edes vähän KRHMMM). Suosittelen myös että teet tarkat suunnitelmat siitä mitä tulet rakentamaan milloinkin, helpottaa projektia ja saatat saada jotain oikeaa ja toimivaakin aikaan!

Nitro Man [22.02.2006 16:49:56]

#

Eli millä tavalla ´kannattaisi tehdä se kolikkojen pidättely homman?

Phix [22.02.2006 16:57:37]

#

Teet viivepiirin, niin saat ajastettua sen, että sähkö kulkee aina tietyn ajan välein.

Nitro Man [22.02.2006 17:01:45]

#

Mitenkä se viivepiiri tehhään?

EDIT: Eikö olisi muita keinoja tehä sellainen?
Eli kun raha koskettaa johdon päitä niin ja voitto on esim.40 cent niin se puottaa siitä kohasta sen 40 cent

sooda [22.02.2006 17:26:57]

#

http://www.google.com/search?q=ajastinpiiri sovella.

lapm [23.02.2006 08:52:48]

#

Nitro Man kirjoitti:

Mitä suosittelette sen voittokolikkojen tiputtamiseen?
Eli miten ne vois tiputtaa tasan mitä on voittanut,ja millä tavalla?

Raha-automaatti yhdistyksen koneissa käytetään servomoottoreita tuohon käyttöön. Esim bebekillä taitaa olla vanhoja käytöstä poistettuja kaksi akselisia moottoreita vielä. Voitto kolikoiden laskenta sitten vaikka opto-haarukalla, ettei tule liikaa annettua.

Voimaahan siinä moottorissa on oltava. Kokeiles laittaa vaikka pahviputkeen vaikka 5 euron edestä 10 sentin kolikoita pötköksi ja saada sitä alinta siirrettyä viivottimella kun loput 4.90 painaa päälle putkesta. Ei niin helppoa kuin aluksi luulisi.

lapm [23.02.2006 09:02:37]

#

Nitro Man kirjoitti:

Jospa et viisastelisi

Niin olisiko vaikeaa lähteä tekemään sellaista,tai edes Led-näytöllä sellaista?

Sinun taidoillasi tuollaisen tekeminen on erittäin vaikeaa kyllä.

Jutuistasi paistaa koko ajan läpi se ettei sinulla ole osaamista edes hakukoneen käyttämiseksi, puhumattakaan elektroniikan edes perustaidoiksi laskettavista taidoista.

Osaatko mitoittaa vastuksen? Laskea simppeleitä transistorilaskuja? Ymmärrät virtalain merkityksen? Hajuakaan miten edes peruskomponentit toimivat?

Jos vastasit useampaan kuin yhteen kysymykseen ei, niin suosittelen matkaa kirjakauppaan ja jonkin elektroniikan perusteiden kirjan ostamista.

Suosittelisin erästä, mutta se on kallis ja en usko että englanninkielen taitosi riittää sen lukemiseen, saati kärsivällisyytesi.

Mutta niille jotka haluavat vilkaista kirjakauppaan eksyessään: The Art of electronics by Horowitz and Hill.
Käsittelee aikalailla perusteista prototyyppeihin, pasiivikomponenteista mikrosuorittimiin, jne.... Sivujakin mukava reilu tuhat.

Jonkun pajatson rakentaminen kolikko mekanismeineen vaatii jo osaamista ja siihen ei oikein riittä se peruskoulussa saatu surkea teknisen opetus.

Mutta jos halua opetella on oikeasti ja on edes vähän realismia alussa tavoitteiden asettamisessa, niin tervetuloa vain antoisan elämänmittaisen harrastuksen pariin.

lapm [23.02.2006 09:11:44]

#

tkarkkainen kirjoitti:

Ei ne mulla varsinaisesti poks sanonu. Ne vaan lakkas toimimasta. Sen huomasin kylläki ihan ekana ettei kannata pidellä siitä jalasta kiinni kun se polttaa.

Hah, selvästikkään et ole kokeillut bebekin epämääräisillä mistälie ledeillä ;) Ne penteleet sanoi ainakin komeasti POKS jos erehtyi kokeilemaan sellaisilla vanhoilla.

Nitro Man [23.02.2006 16:50:36]

#

Mitenkäs voisi tehdä mekaanisen rahatiputus konstin tohon pajatsoon.
Löysin oheeseen olevan sivun:http://www.t2balli.de/index.php?option=com_zoom­&Itemid=91&catid=21¨

Ja noissa tiputuksissa on jotkin hakaset mutta mistäs sitä voi tietää paljon se pudottaa

(mod. turhia viestejä poistettu, vastaamista ei tarvitse pyytää erikseen)

Metabolix [23.02.2006 19:17:09]

#

Ja hui, jos kahdessa tunnissa ei tule vastauksia, niin kyllä silloin aihe on jo lopullisesti unohdettu.

Maailmassa on sellaisiakin ihmisiä, joilla on muutakin tekemistä kuin roikkua Ohjelmointiputkassa 24/7

Ja tuota pudottamismekanismia on jo tässä käsitelty, jos et sattunut huomaamaan. Sehän nimittäin toimii niin, että kun kolikoita ei pidätellä, ne putoavat. Aiheesta puhuttiin jo sivun yläreunan tietämillä.

Nitro Man [23.02.2006 19:30:38]

#

Eikö kukaan tiedä miten saattaisi toi toimia?
Toi mekaninen voiton tiputtaja
http://www.t2balli.de/index.php?option=com_zoom­&Itemid=91&catid=25

Edit: Tuossakin on jonkinlainen hakanen mutta mistä tietää miten paljon se tiputtaa

Tumpelo [23.02.2006 19:45:11]

#

Nitro Man kirjoitti:

Tuossakin on jonkinlainen hakanen mutta mistä tietää miten paljon se tiputtaa

Siinä on varmaankin se ajastin... Tyyliin; jos pitää yksi kolikko tiputtaa, pidä auki 0.1s. Jos kolme, 0.3s. (ajat ei pidä paikkaansa)

Nitro Man [23.02.2006 20:38:18]

#

Minkälainen ajastin
Toi koko systeemi on mekaniikkaa vai?

zacura [23.02.2006 23:47:22]

#

Itse tekisin ehkä tuon voittosysteemin pistämällä rahat putkeen ja sieltä työntäisin esim. solenoidilla kolikot yksitellen ulos. Näin olisi helppoa ja luotettavaa laskea kolikot.

Kuva ideasta: http://www.abo.fi/~trahkila/files/kolikko.png

Nitro Man [24.02.2006 17:32:52]

#

Sanoin mekaanisesti,mutta keksin jo oman että kiitos nyt kummiskin ideoistanne!

Mutta tosiaankin jos aloitit tai on tekeillä tai on valmis.Voi jatkaa keskustelua täällä

Metabolix [24.02.2006 17:36:47]

#

Kerropa vielä se oma ideasi, niin pääsevät muutkin nauttimaan siitä.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta