Ongelma on perätikin simppeli.
SDL:llä screenin putsaaminen niin, että kyseinen funktiokutsu on itsetehdyn luokan metodissa ilmeisestikkin sulkee koko ohjelman kerralla. Koodin pasteemisesta tuskin on hyötyä, koska ongelma ei varmastikkaan ole lähdekoodissa, sen olen 1000 kertaa tarkastanut ja kokeillut tuhatta eri juttua jne.
Joooteen, kysynkin lähinnä että onko SDL:llä jokin sellainen vian tapainen joka estää jotenkin maagisesti olioiden käytön?
EDIT: hmmh, ongelma ratkaistu, syynä oli sittenkin eräänlainen typo, hehhe >.<
krh. pitäisi voida poistaa omia aiheita.. tämänkin tein taas liian hätäisesti
EDIT2: Tuo ongelma siis korjattu. mutta toinen kysymys!! Kun koko tausta piirretään kopioimalla yhtä kuvaa, ASCII-grafiikkana esim.
Kuva = '@'
Valmis taustakuva = '@@@@@@@'
vie softa n. 1500% prossun tehoista. Miten tämä olisi helppo välttää? Pitäisi varmaan piirtää uudestaan vain se kohta, mistä hahmo esim. kävelee pois?
Koko ruudun uudelleenpiirtäminen tuskin on syynä hitauteen (olettaen että käytät kaksoispuskurointia), katso että piirtämäsi kuva on samassa formaatissa kuin näyttöpinta (tästä on puhuttu paljon aiemmin, haulla löytyy).
Joka tapauksessa ohjelmasi vie 100% prosessorin tehoista mikäli siinä on pääsilmukka ilman SDL_Delay():ta tai vastaavaa.
Jos kuitenkin haluat piirtää vain tietyn osan uudestaan, se onnistuu käyttämällä yksioispuskurointia, SDL-oppaan toinen osa neuvoo.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.