Olen jo tässä jonkiin aikaa tehnyt "sota peliä" Visual Basic 6:sella. Ajattelin kysyä täältä mitä peliin voisi lisätä, tai mitä siitä puuttuu, tai bugejakin voisi kertoa siitä. Se ei ole vielä lähellekkään valmis. Pelin exe:n
saa ladattua
http://h1.ripway.com/Phix/KillFaster1.0BetaByPh!
Kaikki kommentit ovat tervetulleita.
Ps. Pelin nimikin voi vielä muuttua, mutta olihan nopeasti joku nimi sille keksittävä.
No koita ainakin saada tuon vastapuolen pelaajan välkkyminen pois. :)
Onhan tämä ihan kiva viritys. Sinä sentään sait jotain aikaiseksi, mutta sitten on taas ERÄITÄ jotka vain aloittelevat projekteja.
Kuten Draiz sanoi, tuo välkkyminen on ainakin saatava pois.
Mleko tyylikäs pelihän tuo on, siihen nähden, että taidat kuitenkin aloittelija vielä olla :D
Koita kuitenkin saada tuo välkkyminen pois, niin sitä kehtaat jakaa eteenpäin :D
Heh, tuli mieleen omat kissantappopelit vuodelta nakki ja muusi. Ihan jees, kyllä tosta vielä hyvä tulee kuhan vaan hommaat kaksoispuskuroinnin.
Sellaisia ne ensimmäiset pelit ovat :)
Olisi kiva nähdä, mistä ne panokset menevät. Vaikkapa jos jonkin viivan vetäisi hetkeksi tai jotain.
Juuh, joku haalea viiva olisi todella kiva, että näkisi :D
Ei tuo mikään huono ensimmäiseksi peliksi ole, ääniefekteistä plussaa :D
Lisäkehittelyä ja tuplapufferi niin se on ihan kiva pikkupeli.
Ei toimi tuo peli, valittaa: "Component 'MSCOMCTL.OCX' or one of its dependencies not correctly registered: a file is missing or invalid"
Minäkään en saa toimimaan
Saat vian korjattua lisäämällä C:\WINDOWS\SYSTEM32\ kansioon tuon komponentin. Komponentin saat ladattua suoraan http://www.ascentive.com/support/new/images/lib/
Linkki löytyi googlella heti ylimmäksi.
Edit: Luin vielä tarkemmin ja huomasin, että se pitäisi lisätä C:\WINDOWS\SYSTEM\ kansioon. Kannattaa silti kopioida tiedosto molempii kansioihin varmuuden vuoksi.
"Kill Faster" on oikeastaan aika hauska nimi, kun faster tarkoittaa ruotsiksi tätiä.
Peli on ehkä vähän turhan helppo, tai sitten olen luonnonlahjakkuus tällaisissa.
Niin on se vielä liian helppo, mutta sen on pakko olla joko liian vaikea, tai liian helppo, koska progressbar:istä miinustettava luku pitää olla parillinen luvulle 100. Muuten se heittää erroria.
Edit: Pelissä on 3 timeriä, mitkä vähentävät aina tietyn luvun. Tässä tapauksessa ne olivat muistaakseeni - 2.5 - 5 - 10
Mistäköhän se virhe johtuu? Sen voi taatusti jotenkin korjata.
Voit myös tehdä niin, että ohjelma arpoo, poistetaanko tietyllä kerralla energiaa vai ei.
T.M. kirjoitti:
Ei toimi tuo peli, valittaa: "Component 'MSCOMCTL.OCX' or one of its dependencies not correctly registered: a file is missing or invalid"
Kappas, se ei ollutkaan winen vika. Tuon tiedoston hakemisen jälkeen tosiaan toimii.
Antti Laaksonen kirjoitti:
Mistäköhän se virhe johtuu? Sen voi taatusti jotenkin korjata.
Juu, tarkistamalla, että jos luvun vähentäminen ProgressBarin valuesta veisi sen nollaa pienemmäksi, vähennetään siitä vain sen verran, että tulee tasan nolla.
Se johtunee siitä, että se koittaa miinustaa enemmän kuin on mahdollista, Esimerkki: energiaaa on 10 timer3 koittaa poistaa 20 ja se ei ole mahdollista ellei muuta progressbarin min kohtaa nollasta alaspäin.
no eihän se ole kun laittaa vaan tarkistus ennen vähennystä että meneekö miinukselle jos vähennetään ja jos menee niin pannaan sit nollat tauluun. :)
No onhan siihen vielä yksi vaihtoehto, nopentaa timereitä mitkä vähentävät energiaa. Tai muuttaa vastustajan energiaa suuremmaksi esimerkiksi 150.
Vink, käytä pelisilmukkaa äläkkä useita timereita.
alustus toista kunnes poistutaan siirrä pyyhi piirrä toisto loppu tuhoaminen
Phix kirjoitti:
koska progressbar:istä miinustettava luku pitää olla parillinen luvulle 100. Muuten se heittää erroria.
No älä tallenna tietoa process bariin. Pidä energia vaikka Single-muuttujassa (vai mikä VB:n desimaaliluku olikaan) ja laita process bariin aina lähin vaihtoehto.
Tein pelin betasta hiukkasen vaikeamman ja paremman, mutta en silti saanut välkkyä pois.
Uudemman betaversion saat: http://h1.ripway.com/Phix/KillFaster0.
Välkkymisen saa helposti pois, jos piirtää koko helahoidon aina uudestaan ja uudestaan, eikä piirrä edellisen kuvan päälle, ja yritä jollain purkkavirityksellä pyyhkiä jotain tiettyä osaa pois.
Tämä oma tapani tosin vie ehkä enemmän tehoja, mutta eihän esim 3d peleissäkään pyyhitä vain osaa ruudusta pois, koko ruutu renderöidään joka kerta uusiks, eikö?
Noh, itse en parempaa tapaa ole keksinyt, ehkä jollain on vieläkin parempi tapa?
Ei kai tuo ole jollain pictureboxeilla tehty? Sanoisin, että ensimmäistä peliä ei välttämättä kannata liiaksi hioskella, vaan sen voi laittaa hyllylle, kun helpot ideat loppuvat, ja sitten voi huoletta aloittaa puhtaalta pöydältä seuraavan :)
Jonkin kunnollisen grafiikkakirjaston käyttö olisi ehdoton asia, jos aikoo saada peliin reaaliaikaista grafiikkaa.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.