Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Kill Faster 1.0 "Sota Peli"

Sivun loppuun

Phix [18.02.2006 21:07:29]

#

Olen jo tässä jonkiin aikaa tehnyt "sota peliä" Visual Basic 6:sella. Ajattelin kysyä täältä mitä peliin voisi lisätä, tai mitä siitä puuttuu, tai bugejakin voisi kertoa siitä. Se ei ole vielä lähellekkään valmis. Pelin exe:n
saa ladattua
http://h1.ripway.com/Phix/KillFaster1.0BetaByPh!x.zip
Kaikki kommentit ovat tervetulleita.
Ps. Pelin nimikin voi vielä muuttua, mutta olihan nopeasti joku nimi sille keksittävä.

Draiz [18.02.2006 22:26:07]

#

No koita ainakin saada tuon vastapuolen pelaajan välkkyminen pois. :)

tgunner [18.02.2006 22:34:15]

#

Onhan tämä ihan kiva viritys. Sinä sentään sait jotain aikaiseksi, mutta sitten on taas ERÄITÄ jotka vain aloittelevat projekteja.

Kuten Draiz sanoi, tuo välkkyminen on ainakin saatava pois.

squid [18.02.2006 22:52:17]

#

Mleko tyylikäs pelihän tuo on, siihen nähden, että taidat kuitenkin aloittelija vielä olla :D
Koita kuitenkin saada tuo välkkyminen pois, niin sitä kehtaat jakaa eteenpäin :D

kaviaari [18.02.2006 22:56:31]

#

Heh, tuli mieleen omat kissantappopelit vuodelta nakki ja muusi. Ihan jees, kyllä tosta vielä hyvä tulee kuhan vaan hommaat kaksoispuskuroinnin.

Metabolix [18.02.2006 23:04:11]

#

Sellaisia ne ensimmäiset pelit ovat :)
Olisi kiva nähdä, mistä ne panokset menevät. Vaikkapa jos jonkin viivan vetäisi hetkeksi tai jotain.

squid [18.02.2006 23:09:39]

#

Juuh, joku haalea viiva olisi todella kiva, että näkisi :D

Meitsi [18.02.2006 23:31:32]

#

Ei tuo mikään huono ensimmäiseksi peliksi ole, ääniefekteistä plussaa :D

Tumpelo [18.02.2006 23:37:13]

#

Lisäkehittelyä ja tuplapufferi niin se on ihan kiva pikkupeli.

T.M. [18.02.2006 23:42:10]

#

Ei toimi tuo peli, valittaa: "Component 'MSCOMCTL.OCX' or one of its dependencies not correctly registered: a file is missing or invalid"

Thugcln [18.02.2006 23:47:25]

#

Minäkään en saa toimimaan

Phix [18.02.2006 23:48:39]

#

Saat vian korjattua lisäämällä C:\WINDOWS\SYSTEM32\ kansioon tuon komponentin. Komponentin saat ladattua suoraan http://www.ascentive.com/support/new/images/lib/MSCOMCTL.OCX
Linkki löytyi googlella heti ylimmäksi.

Edit: Luin vielä tarkemmin ja huomasin, että se pitäisi lisätä C:\WINDOWS\SYSTEM\ kansioon. Kannattaa silti kopioida tiedosto molempii kansioihin varmuuden vuoksi.

Antti Laaksonen [18.02.2006 23:55:25]

#

"Kill Faster" on oikeastaan aika hauska nimi, kun faster tarkoittaa ruotsiksi tätiä.

Peli on ehkä vähän turhan helppo, tai sitten olen luonnonlahjakkuus tällaisissa.

Phix [18.02.2006 23:58:16]

#

Niin on se vielä liian helppo, mutta sen on pakko olla joko liian vaikea, tai liian helppo, koska progressbar:istä miinustettava luku pitää olla parillinen luvulle 100. Muuten se heittää erroria.

Edit: Pelissä on 3 timeriä, mitkä vähentävät aina tietyn luvun. Tässä tapauksessa ne olivat muistaakseeni - 2.5 - 5 - 10

Antti Laaksonen [19.02.2006 00:08:21]

#

Mistäköhän se virhe johtuu? Sen voi taatusti jotenkin korjata.

Voit myös tehdä niin, että ohjelma arpoo, poistetaanko tietyllä kerralla energiaa vai ei.

Blaze [19.02.2006 00:30:30]

#

T.M. kirjoitti:

Ei toimi tuo peli, valittaa: "Component 'MSCOMCTL.OCX' or one of its dependencies not correctly registered: a file is missing or invalid"

Kappas, se ei ollutkaan winen vika. Tuon tiedoston hakemisen jälkeen tosiaan toimii.

Antti Laaksonen kirjoitti:

Mistäköhän se virhe johtuu? Sen voi taatusti jotenkin korjata.

Juu, tarkistamalla, että jos luvun vähentäminen ProgressBarin valuesta veisi sen nollaa pienemmäksi, vähennetään siitä vain sen verran, että tulee tasan nolla.

Phix [19.02.2006 00:30:49]

#

Se johtunee siitä, että se koittaa miinustaa enemmän kuin on mahdollista, Esimerkki: energiaaa on 10 timer3 koittaa poistaa 20 ja se ei ole mahdollista ellei muuta progressbarin min kohtaa nollasta alaspäin.

maka78 [19.02.2006 00:35:25]

#

no eihän se ole kun laittaa vaan tarkistus ennen vähennystä että meneekö miinukselle jos vähennetään ja jos menee niin pannaan sit nollat tauluun. :)

Phix [19.02.2006 13:21:23]

#

No onhan siihen vielä yksi vaihtoehto, nopentaa timereitä mitkä vähentävät energiaa. Tai muuttaa vastustajan energiaa suuremmaksi esimerkiksi 150.

kaviaari [19.02.2006 13:48:44]

#

Vink, käytä pelisilmukkaa äläkkä useita timereita.

alustus

toista kunnes poistutaan
      siirrä
      pyyhi
      piirrä
toisto loppu

tuhoaminen

Metabolix [19.02.2006 14:13:18]

#

Phix kirjoitti:

koska progressbar:istä miinustettava luku pitää olla parillinen luvulle 100. Muuten se heittää erroria.

No älä tallenna tietoa process bariin. Pidä energia vaikka Single-muuttujassa (vai mikä VB:n desimaaliluku olikaan) ja laita process bariin aina lähin vaihtoehto.

Phix [19.02.2006 18:23:20]

#

Tein pelin betasta hiukkasen vaikeamman ja paremman, mutta en silti saanut välkkyä pois.
Uudemman betaversion saat: http://h1.ripway.com/Phix/KillFaster0.002BetaByPh!x.zip

T.M. [21.02.2006 20:02:30]

#

Välkkymisen saa helposti pois, jos piirtää koko helahoidon aina uudestaan ja uudestaan, eikä piirrä edellisen kuvan päälle, ja yritä jollain purkkavirityksellä pyyhkiä jotain tiettyä osaa pois.
Tämä oma tapani tosin vie ehkä enemmän tehoja, mutta eihän esim 3d peleissäkään pyyhitä vain osaa ruudusta pois, koko ruutu renderöidään joka kerta uusiks, eikö?
Noh, itse en parempaa tapaa ole keksinyt, ehkä jollain on vieläkin parempi tapa?

Metabolix [21.02.2006 20:58:16]

#

Ei kai tuo ole jollain pictureboxeilla tehty? Sanoisin, että ensimmäistä peliä ei välttämättä kannata liiaksi hioskella, vaan sen voi laittaa hyllylle, kun helpot ideat loppuvat, ja sitten voi huoletta aloittaa puhtaalta pöydältä seuraavan :)

Jonkin kunnollisen grafiikkakirjaston käyttö olisi ehdoton asia, jos aikoo saada peliin reaaliaikaista grafiikkaa.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta