Olen jo pitempään ajatellut tehdä palettia, joka sisältäisi kaikki Screen 13 perusvärit. Laiskuus on vain ollut ongelmana. Joskin nyt kun tätä kirjoittelen, teen sitä palettia juuri. Käytän hyödyksi putkassa olevaa kokoelmaa, ja kopioin HTML - värikoodeja PSP:eeni.
Jotta tämä juttu ei olisi täysin turha, voisin kysyä että jos saan nyt sen paletin tehtyä, olisiko kenelläkään tarvetta 256 värin paletilla, jossa on kaikki Screen 13 perusvärit? Eli ne värit, mitkä siinä ovat ilman paletin muuttamista. Ainakin minulle sillä olisi joskus sitten käyttöä, mutta olisiko kenellekään muulle?
-Grey-
Tuollaisenhan väsää näppärästi kun tutkailee hieman PSP:n tallentaman, vaikkapa JASCin oman, paletin formaattia, ja väsää QB:llä pienen ohjelman joka tallentaa paletin tuollaiseen tiedostoon.
Siitähän sen sitten voi näppärästi PSP:n ladata. Käsinkopioiminen voi olla hieman turhauttavaa. Käyttöä tuskin löytyisi.
Ainakin snakari on tehnyt ohjelman nimeltä paledit, jonka löytää osoitteesta http://www.snakari.cjb.net. Siinä tulee valmiiksi mukana Screen 13:n paletti sekä paletin latausfunktio QB:lle. Ohjelmalla voi editoida ja tehdä omia paletteja helposti. Suosittelen!
edit: Sori, taisin käsittää viestisi vähän väärin. Ei tästä taida ollakaan sinulle mitään hyötyä. ;)
Luulen että en tarvitse tuota palettieditoria. Sain sen 256, tai oikeastaan 247 värin, jos tarkkoja ollaan, valmiiksi.. Hm.. Meni muuten näköjään 40 minuuttia aikaa sen tekemiseen käsin. Ei paha. Seuraavaksi vain koodaamaan sitten sitä ohjelmaa, ja niitä kuvia tekemään tuolla paletilla ^_^
-Grey-
lainaus:
Ei tästä taida ollakaan sinulle mitään hyötyä.
Hyvähän tuota on silti mainostaa, ihan mainio ohjelma...
lainaus:
Meni muuten näköjään 40 minuuttia aikaa sen tekemiseen käsin. Ei paha.
Ihmeen vähän! Ei todellakaan paha!
lainaus:
Hyvähän tuota on silti mainostaa, ihan mainio ohjelma...
No joo, niinhän se saattaapi olla. ;)
edit: Lainaus meni ensiksi päin puuta.
mull ois ainakin käyttöö sille .
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.