Olen nähnyt joidenkin sivuilla sellaisia systeemejä joissa on näkynyt onko tietty henkilö online mutta sellaista en itse löydä ja ajattelin että vb kutosella sais tehtyy jonkun sellasen että php koodi pingais jotain ip:tä jokun 2 sekkaa ja jos ip (eli se vb ohjelma) ei vastaa niin se näyttää että käyttäjä on offline ja jos vastaa niin online ja tuota olen pähkäilly (jos tuosta selityksestäni nyt jotain selvää sain niin hyvä) eli jos joku ystävällinen sielu voisi heittää mulle sellasen php koodin joka pangaa ja sen vb ohjelman (en itse tiedä mistä aloittaa Winsock va joku muu ja php:ssa olen ihan NooB)
Aa juu, sitä vähän minäkin aluksi ajattelin.
Siis tuo "5 käyttäjää online" tarkoittaa sitä että ne selaavat sitä sivua sillä hetkellä, jos aiot tehdä tuollaisen että se pingais niit käyttäjiä, niin se online lista saattais kasvaa aika isoks, eikä se tieto hyödytä ketään. Ja jos sivuillas käy paljon porukkaa, niin epäilen ettet enää pystyis pingailla niitä kaikkia, ja serveris kaatuu. On myös mahdollisuus että joku ilkeä "hakkeri" vois käydä sun sivuillas kusetetuilla IP-osotteilla, jolloin sun serveris kaatuu satavarmasti kun se yrittää pingata miljoonaa IP:tä joita ei ole edes olemassa.
Ja muutenkin kuulostaa aika härskiltä pingailla toisen koneita ihan tuosta vaan.
ja myöskin pysyt nobona jos et tuota itse koodaa ;/
T.M. kirjoitti:
Siis tuo "5 käyttäjää online"
en mä tarkottanu ihan tota vaan sellasta että esim Staff osiossa on joku jutska joka on niinku se php ja se pingaa sen ip:n ja sillee... >XD
Ei tuota kyllä varmaan vb:llä kannata tehdä. Jos sellaista haluat sivuillesi, joudut perehtymään kekseihin... en sitten tiedä miten tuo sivuston puolella hoidetaan. No, nyt olet taas oikeilla raiteilla, enkä edes osaa enempää neuvoa :) kyllä tätä tietoa on joku aiemminkin varmaan kaivannut *wink*
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.