Tiedättekö jotain hyvää tapaa suojata vb.net ohjelmia, koska niiden ohjelmakoodin saa helposti selville kokonaan eikä sen takia koko kielessä ole mitään järkeä jos haluaa pitää ohjelman koodin vain omassa tiedossaan?
Niin ja monet pakkaukset ovat helposti murrettavissa joten voisiko ohjelmat, jollain tavalla esim kryptata tietyllä merkkijonolla?
Kuis meinasit et ohjelmas toimii jos binääri on sotkua?
Minulla on kait jollain koneellani sellainen ohjelma, jolla voi suojata ja pakata EXE-tiedostoja. Se toimii yksinkertaisesti siten, että oikea binääri puretaan suoraan muistiin. Valitettavasti minulla ei ole sitä tällä koneella enkä muista enää ohjelman nimeä, koska en ole vielä käyttänyt sitä kertaakaan. Kokeillut kyllä että se toimii. Kaikessa hyvyydessään se oli jopa ilmainen... paitsi kaiketi kaupalliseen käyttöön.
tuomas: katsoskun sen saa jotenkin pakattua niin että se purkaantuu kun se ajetaan... mut tossa on se huono puoli et senhän voi sitten "napata lennosta"... mut taidan harjotella pakkaamaan ite niitä.
VB6:n ohjelmien formit voi purkaa enkä osaa estää. Onko tähän mitään ohjelmaa?
Mitä väliä, vaikka formit voisi purkaa? =)
Kaiken voi purkaa jos osaa. Siinä mielessä tässä ollaan vain tekemässä asioita vaikeammaksi. Mutta jos oikein mietitään: kuka on oikeasti niin kiinnostunut jostain jota olet tehnyt, että selvittäisi miten se on rakennettu?
Ja mitä merkitystä sillä formilla lopultakaan on, kun sen voi aivan hyvin kopioida vain katsomalla ja tekemällä saman itse?
Metabolix:
mitenkäs jos tekee omaan ohjelmaan rekisteröintiä niin mites sen koodin laskukaavan saa katsomalla sitä ohjelmaa
Merri:
Jos tekee semmosen rekisteröinti homman ohjelmaan niin eikö se n kaava olisikin melko helppoa katsoa suoraan koodista?
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.