Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Salamyhkäinen Word!

jarspa [08.02.2006 09:25:26]

#

Kertokaapas mikä tämän tekee!

Avaa word- ohjelma.
Kirjoita tyhjälle sivulle seuraavat
=rand (200,99)

Paina enteriä ja ihmettele.

ajv [08.02.2006 09:39:17]

#

Villi veikkaus: ei mitään.

Edit: No huh... Ihme koodi :)

Antti Laaksonen [08.02.2006 09:50:47]

#

Kyseessä taitaa olla täytetekstitoiminto. Jos haluaa tarkastella, miltä lopullinen sivu tulee näyttämään, mutta ei ole vielä kirjoittanut varsinaista tekstiä, tuosta voi ehkä olla hyötyä. Englanninkielisessä Wordissa tulevassa lauseessa on kaikki englannin kielen kirjaimet, eli tuon avulla voi myös tarkastaa, miltä valittu fontti näyttää.

Muutkin ovat kummastelleet samaa:
http://www.ylioppilaslehti.fi/2001/010412/010412tuote.html
http://office-watch.com/OFFICE/archtemplate.asp?v8-n17

setä [08.02.2006 11:27:11]

#

=rand(x,y) lataa siis lauseita "Viekas kettu punaturkki laiskan koiran takaa kurkki" x kappaletta ja kussakin kappaleessa y lausetta.

Metabolix [08.02.2006 18:34:26]

#

Ihmettelenpä vain, miksi ainakin minulla noiden lauseiden välissä on aina kaksi välilyöntiä.

Mutta joo, jokseenkin tuohon sitä käytetään, mihin Antti sanoikin. Sitten myös jos joutuu lukiossa tai yliopistossa tekemään muistion ihan noin harjoitustyönä tekstin asettelusta, niin tavitsee muutaman sivun verran tekstiä, eikä ketään varmaankaan kiinnosta hirveästi itse kehittää mitään, jos vain asettelusta on kyse.

koo [08.02.2006 20:45:05]

#

Metabolix kirjoitti:

Ihmettelenpä vain, miksi ainakin minulla noiden lauseiden välissä on aina kaksi välilyöntiä.

Aikoinaan kirjoituskoneita käytettäessä opetettiin, että lauseen päättävän pisteen jälkeen tulee kaksi välilyöntiä.

Oikeasti lauseen päättävän pisteen jälkeen pitäisikin vissiin tulla vähän pidempi väli. Esimerkiksi LaTeX-ladontaohjelma tekee näin ihan ilman, että kirjoittaja lisävälejä sinne naputtelee. Kunnollisissa oikeissa kirjoissa, ilmeisesti jollain muulla kuin Vöördillä kirjoitetuissa, näyttäisi myös usein olevan näin.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta