Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: C++/Win Avaa ohjelma toisen prosessin threadina?

Jarkko-C++ [03.02.2006 12:45:47]

#

Eli mun pitäs avata ohjelma, vaikkapa laskin, tai mikä hyvänsä toisen prosessin threadina(säikeenä?), ni mitenköhän sen vois tehä. Oon miettinny jos se onnistuis jotenkii ton CreateRemoteThread :in avulla. Mut en osaa oikee käytää tota funktiota. Kaikki apu on tervetullutta.
Jos toi juttu nyt on ylipäätäsä mahollista..

Metabolix [03.02.2006 13:37:43]

#

CreateProcess on oikeampi. Sieltä saa prosessin ja säikeen kahvat. Aika simppeliltä vaikutti.

Jarkko-C++ [03.02.2006 17:31:36]

#

Sain ton CreateProcessin kyllä toimimaan jotenkii, mut haluaisin saada sen prosessin calc.exen threadiksi.
Elikä, haluan pystyä tekemään threadin toiselle prossille (vaikka laskimelle) ja siinä threadissa avata vaikkapa muistion.. Eli nyt muistion prosessia (notepad.exe) ei näkyisi esim. windowsin taskmanagerista, mutta laskimen säikeiden määrä olisi kasvannut.
Tota CreateProcessiakii siin varmaa pitää käytää.
Oon kokeillut tota CreateRemoteThreadia laskimeen, mutta laskin sitten valittaa jostai laittomast toiminnost/virheest tjsp.

Jos sais edes tehtyä toimivan threadin toisee ohjelmaa ni sekii olis jo hyvä..

Metabolix [03.02.2006 19:32:54]

#

Sellainen tuskin onnistuu. Tai voithan yrittää lukea EXEn muistiin ja ajaa siitä... Huom, yrittää.

Jarkko-C++ [03.02.2006 19:41:19]

#

Ok. Harmi. Aattelinkin että se kuulostaa aika oudolta. Pitänee yrittää keksiä joku muu ratkaisu...

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta