Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Litteä näyttö?

Sivun loppuun

Minä [01.02.2006 10:53:55]

#

Jees, hakusessa ois tosiaan jonkinsortin 17'/19' litteä näyttö, mutta en niistä oikein mitään tiedä. Oisko jollakin suositella jotain tiettyä? Ja tietysti jos käytettynä ois myydä niin tarjouksia otetaan toki vastaan :)

Olga [01.02.2006 11:23:09]

#

Katsopas aluksi vaikka osoitteesta http://www.mikrobitti.fi/nettijatkot/2005/12/littunaytot/. Siellä on varsin hyviä vaihtoehtoja varsinkin jos on vähän pienemmällä budjetilla liikkeellä. Itselleni ainakin riittää tällainen perusnäyttö ja siksi ostinkin tuon Samsungin joka myös tuolta vertailusta löytyy. Reipas kuukausi käyttöä takana ja mitään moitittavaa en ole vielä löytänyt. Artikkelissa haukuttiin nappuloiden sijoitusta ja onhan ne varsin typerästi laitettu, mutta äkkiä nuo näköjään oppi. Olisin itseasiassa ostanut tuon vertailun voittajan, Viewsonicin, mutta juuri silloin ei sitä kaupasta löytynyt.

Tumpelo [01.02.2006 14:38:22]

#

Viewsonic on hyvä, itselläni on sen pari kolme vuotta vanha littunäyttö (vain yksi vikapikseli vaikka silloin takuuraja oli 4) jonka vasteaika on 16ms (silloin oli melko saavutus)ja olen erittäin tyytyväinen kuvan laatuun. Ja varmasti nykyiset Viewsonicit ovat entistä parempia joten...

Heikki [01.02.2006 14:40:35]

#

Itsellä on Samsungin SyncMaster (17"), ihan tyytyväinen olen. Sinänsä 19" näytön ostaminen (vähän pienemmällä budjetilla) ei minusta ole kovin järkevää sillä natiivireso on sama 17":n kanssa.

squid [01.02.2006 15:00:19]

#

Itselläni on joku Benq:n 19" näyttö. Yhtään vikapikseliä ei ole, ja toimii mahtavasti. Ei ole vain kiva käydä joillain sivuilla, kun on niin paljon tyjää näkyvissä näin isolla näytöllä/resolla.

Olga [01.02.2006 15:56:24]

#

Itekkin aikoinaan mietin että turhaan kai sitä maksaa enemmän samasta resoluutiosta, mutta kun koulun 17" näyttöjen jälkeen sain eteeni 19" mallin, olin täysin myyty. Eipähän tarvi tihrustaa.

Latska [01.02.2006 16:26:23]

#

Minulla on HP:n konepaketin mukana tullut 15" littu koneessa. Näin pientä näyttöä en suosittele ainakaan ostamaan. Kaverillani on 19" littu ja eron kyllä huomaa.

Blaze [01.02.2006 17:48:34]

#

No jos nyt jotain vinkkiä, niin osta laajakuvasuhteella varustettu näyttö. Varsinkin ysitoistaselta kattelee jo leffojakin, jolloin 16:10 suhde pääsee oikeuksiinsa. Nuo on vasta tuloillaan, joten hinta on pikkusen perinteistä (tai no, laajojahan nekin on, väärään suuntaan vaan ^_^) korkeampi ja valikoima pienempi, mutta tulevaisuudessa nuo tulee oleen suurta huutoa, ja ethän halua ostaa valmiiksi vanhaa? :)

Itse ostin männäkuussa tuollaisen: http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/32194 Ei muuta vikaa, kuin että DVI-liitäntä puuttuu. Katselukulmaa on tarpeeksi ja skaalaus toimii hyvin. Kuolleita pikseleitäkään ei oo näkyny.

Meitsi [01.02.2006 19:02:16]

#

Mulla löytyy koneesta Acer AL712 17" tft, päivitysnopeus 20ms. Häntimistä en ole huomannut vaikkei kauhean nopea näyttö olekkaan. Kuolleita pikseleitä ei ole yhtään. Löytyy sekä dvi että vga liitännät. Ainoa, ei nyt kovin vakava asia, on se että näytössä on pienet integroidut kajarit alareunassa. Niitä en käytä koskaan joten ovat turhat, ja jotenkin tykkään enemmän sellaisista tosi-ohutreunaisista näytöistä :p

str4nd [01.02.2006 22:05:58]

#

Itellä on ollut LG Flatron L17.... ja on nyt LG Flatron L1715S. Hyviä ovat olleet :)
Vasteaika 12ms.

sooda [02.02.2006 18:35:39]

#

Meikältä löytyy Samsung SyncMaster 192X. Muuten tosi mainio näyttö, mutta tietyn sävyiset harmaat näkyvät hieman sinertävänä. Kivan näköset noi sentin leveät reunat verrattuna tähän putkeen, ja tykkään tosta nappien sijoittelusta, tossa alareunan alla. (http://sooda.dy.fi/foo/kuvagalleria/uushuone/konepiste2.jpg)

Yhdessäkään litussa en kyllä ole nähnyt vielä samantasoista väritoistoa kuin putkissa, tässä on sikavanha putki vierellä ja ikkunan heiluttelu näytöstä toiseen paljastaa erot helposti. Esimerkiks koulun Delleillä nämä putkan harmaat ovat milloin sinivihreitä, milloin vaaleanpunaisia - oli kirkkaus mikä tahansa. :D

19-tuumaisessa ei tosiaan ole munkaan mielestä järkeä, ku korkeampaan resoon ei kykene - ellei kattele leffoja siltä. Näkyy sieltä kaukaa sohvalta paremmin ;)


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta