Olen yrittänyt luoda kotisivuja, joissa on alasvetovalikko, johon haetaan tiedot mySQL tietokannasta. Kun alasvetovalikosta valitaan joku tietty arvo pitäisi muiden lomakkeella olevien kenttien päivittyä valitun tiedon mukaan automaattisesti.
Alasvetovalikko on luotu seuraavalla tavalla:
<select size="1" name="valikko"> <? while(list($id, $nimi)=mysql_fetch_row($tulos)){ print "<option value='$id'>$nimi</option>";} ?>
Seuraavaksi pitäisi tehdä SQL haku sen perusteella, mikä arvo on valittuna. Käsitykseni mukaan (joka voi hyvinkin olla väärä) valitun nimen "id" pitäisi löytyä "valikosta". Olen yrittänyt tallentaa id:tä muuttujaan
$numero=$_GET['valikko'];
mutta tuloksena tulee vain error message: undefined index.
Onko tuota valitun arvon perusteella tehtävää päivitystä edes mahdollista tehdä tällä tavoin? Olen todellakin vasta aloittelija, joten kaikenlaiset ehdotukset ovat tervetulleita! :) Kiitoksia jo etukäteen.
Jos sinulla on kaksi alasvetovalikkoa ja haluat että toisen valinta vaikuttaa toiseen niin sinun täytyy:
a. Ensimmäisen alasvetovalinnan jälkeen päivittää sivu jotta voit poimia käyttäjän valinnan muuttujaan.
b. Käyttää javascriptiä
lueppa esim artikkeli https://www.ohjelmointiputka.net/keskustelu/
Onko lomakkeen metodina POST? Silloinhan
$numero = $_POST['valikko'];
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.