Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: C++: INI-tiedostot Linux

tesmu [21.01.2006 15:55:31]

#

Elikkä kieli on C. Onko jotain tapaa linuxissa lukea initiedostoa? Pikasella googletuksella löysin jonkun windowsille olevan esimerkin, mutta en löytänyt mitään *nix järjestelämän initiedoston lukemisesta. Plisiko jotain valmista funktiota sitävarten vai pitääkö tehdä itse? Ja jos ei ole valmista niin löytyisikö jostain jotain kirjastoa jolla voidaan tämä toteuttaa?

Metabolix [21.01.2006 18:38:45]

#

Varmasti löytyy, kun Googlella osaa etsiä, mutta mahdotonta ei ole myöskään itse tehdä sellaista. Tavallisilla string.h:n funktioilla löytyy aika helposti tarvittava kohta tekstistä, kun sen on ensin lukenut kokonaan muistiin. Noita explode- ja muita juttuja jo tuli käsiteltyä taannoisissa aiheissa (kts. haku), ja niitä soveltamalla saa tuonkin helpolla tehtyä. Muistinkäsittely on syytä tuntea jossakin määrin.

tesmu [21.01.2006 20:27:36]

#

No tässä nyt pari tuntia googlesin tuloksetta. Varmastikkin tuo onnistuu tehdä itse eri asia on että kuinka bugittomasti. ;) Täytyypi sitä yrittää...

Metabolix [21.01.2006 23:02:25]

#

Luin juuri viestisi, kirjoitin FireFoxin oikeaan yläkulmaan ensimmäiset hakusanat, jotka mieleeni juolahtivat (INI parser C), ja kuinka sattuikaan, ensimmäinen tulos: http://ndevilla.free.fr/iniparser/

Näytti varsin asialliselta, mitä jälkimmäisen paketin (single-file) otsikosta lukaisin funkitoiden määrittelyjä.

tesmu [21.01.2006 23:39:26]

#

Noh hakusanoistahan tuo on kiinni...

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta