Elikkä kieli on C. Onko jotain tapaa linuxissa lukea initiedostoa? Pikasella googletuksella löysin jonkun windowsille olevan esimerkin, mutta en löytänyt mitään *nix järjestelämän initiedoston lukemisesta. Plisiko jotain valmista funktiota sitävarten vai pitääkö tehdä itse? Ja jos ei ole valmista niin löytyisikö jostain jotain kirjastoa jolla voidaan tämä toteuttaa?
Varmasti löytyy, kun Googlella osaa etsiä, mutta mahdotonta ei ole myöskään itse tehdä sellaista. Tavallisilla string.h:n funktioilla löytyy aika helposti tarvittava kohta tekstistä, kun sen on ensin lukenut kokonaan muistiin. Noita explode- ja muita juttuja jo tuli käsiteltyä taannoisissa aiheissa (kts. haku), ja niitä soveltamalla saa tuonkin helpolla tehtyä. Muistinkäsittely on syytä tuntea jossakin määrin.
No tässä nyt pari tuntia googlesin tuloksetta. Varmastikkin tuo onnistuu tehdä itse eri asia on että kuinka bugittomasti. ;) Täytyypi sitä yrittää...
Luin juuri viestisi, kirjoitin FireFoxin oikeaan yläkulmaan ensimmäiset hakusanat, jotka mieleeni juolahtivat (INI parser C), ja kuinka sattuikaan, ensimmäinen tulos: http://ndevilla.free.fr/iniparser/
Näytti varsin asialliselta, mitä jälkimmäisen paketin (single-file) otsikosta lukaisin funkitoiden määrittelyjä.
Noh hakusanoistahan tuo on kiinni...
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.