Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Miten sivunvaihto ja-tai valinta PHP-MySQL listaukseen

JimLazy [19.01.2006 16:44:12]

#

Tietääkö kukaan kuinka satojen tietorivien - MySQL -
tulostus saadaan sivutettua eli seuraava-edellinen tyyliin?
Alla listaus joka mun tietokannalla on jo liian pitkä
yhdelle sivulle. Sopiva olisi n. 30 tietoa per sivu.

<?php
$database="munpurkki_teamdb";
mysql_connect("localhost", "tunnus", "salasana");
@mysql_select_db($database) or die( "Unable to select database");
$query="SELECT * FROM kanta ORDER BY regdate DESC";
$result=mysql_query($query);

$num=mysql_numrows($result);

echo "<b>Tiimin tulostus, yhteens&auml;&nbsp;&nbsp;$num&nbsp;kpl</center></b><br>";

$i=0;
while ($i < $num) {

$ID=mysql_result($result,$i,"ID");
$SUKUNIMI=mysql_result($result,$i,"SUKUNIMI");
$ETUNIMI=mysql_result($result,$i,"ETUNIMI");
$EMAIL=mysql_result($result,$i,"EMAIL");

echo "$SUKUNIMI&nbsp;&nbsp;$ETUNIMI&nbsp;<b>E-mail:</b>&nbsp;$EMAIL<hr size=1>";

$i++;
}

?>

ajv [19.01.2006 23:04:40]

#

https://www.ohjelmointiputka.net/haku.php?sana­=sivutus

JimLazy [20.01.2006 00:40:39]

#

Kiitoksia ajv. En vain ole niin edistynyt PHP-harrastaja kuin sinä. Esimerkissä on ymmärrettäviä asioita, mutta en saanut niitä toimimaan lyhyessä listauspätkässäni, kun en tiennyt mitä laitan ja mihin.

"(file("linkit.dat"));" esimerkissä viittaa tekstipohjaiseen tietokantaan, itse käytän MyQSL-kantaa.

Muutenkin koodi näyttää .txt tai .dat -tiedostojen purkamiselta pitkästä tekstisivusta eikä niinkään tietokantarivien lukemiselta ja jakamiselta useammalle sivulle.

OLENKO METSÄSSÄ vai viitsiikö joku antaa vinkkiä?

tsuriga [20.01.2006 01:22:04]

#

https://www.ohjelmointiputka.net/koodivinkit/24487-php-sivutus mysli käytössä

ajv [20.01.2006 08:33:05]

#

Niin siis en antanut suoraa vinkkiä, vaan opastin käyttämään hakua. Haun takaa löytyy kaksi koodivinkkiä, joista toisessa on selkeä esimerkki MySQL-sivutuksesta. Olisin toki voinut antaa suoran linkin tuohon esimerkkiinkin, mutta ei oikeassakaan elämässä kaikkea tuoda tarjottimella nenän eteen ;)

JimLazy [20.01.2006 09:22:28]

#

Olet oikeassa ajv. Oppi-isäni VisualdBase -ohjelmoinnin kanssa käytti samaa metodia. Tosin yön hiljaisuudessa turhautuu kun haluaisi valmista aikaan.

Ja KIITOS tsurigalle! Pienellä sorvauksella alkoi mysli-sivutus toimimaan. Olen ns. puoli-ammattilainen Visual dBase (Borland)-ohjelmoinnin kanssa, mutta PHP on mulle uusi juttu.

Raaka totuus on vain se, että konekohtaisia sovelluksia ei kohta enää juuri kysytä, vaan verkkopalvelua ja nimenomaan Netin yli, joten tämä on minulle muutokseen aikaa.

Terveyttä ja aurinkoisia päiviä molemmille!

tsuriga [20.01.2006 09:39:56]

#

Nonii meikä osaa nää hommat :E. Tuolta ajv:n hakulinkistä minä tuon nappasin. Aurinkoa kyllä piisaa, kun vielä ovet avautus autossa vaan tahtoo elektroniikka pettää kun mittari ilmoittaa lämpötilaksi -30º C.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta