Elikkäs olen tässä jo muutamia päiviä säädellyt omia ikkunan kehyksiä.En ole onnistunut vielä tähän mennessä.Ja kysymys kuuluu, että miten saan ohjelman kehyksistä esim tälläiset
http://h1.ripway.com/Phix/hyva.gif
Keyhyksiä voisi mahdollisesti liikuttaa ja ruksi toimisi.
Olen koittanut myös tätä keinoa
http://h1.ripway.com/Phix/huono.gif
Vikana on, että taustaa ei saa "näkymättömäksi" ja ruksi ei toimi jos siihen vain liittää kuvan.Tietysti ikkunan liikkuttamisen saa laitettua semmoin, että se liikkuu jokakohdasta. Minusta olisi kiva tietää millä saan ylemmän kuvan tapaiset kehykset ohjelmaan.
Millä tekniikalla olet tekemässä tätä? Kuvasta päätellen olet vain laittanut kehykset pois ja muutat ikkunan kokoa manuaalisesti (jos ollenkaan). Ikkunoiden piirronhan voi hoitaa kokonaan itse erinäisten API-komentojen ja subclassaamisen avulla, mutta se vaatii jo kohtalaisesti Windowsin sisäisen toiminnan opettelua. Itse olen tutustunut tähän lähinnä piirtämällä valikon kokonaan itse, jossa jo siinäkin on suuri määrä omia pieniä ongelmiaan ja kikkojaan (esimerkeissäkin on virheitä toimintalogiikassa, joten samaa löytyy varmasti myös valmiista ikkunoiden piirtämisesimerkeistä).
No joo.Kyllä osaisin tehdä neliön muotoiset ikkunat, liittämällä siihen vain kuvan ja laitan border style - none. Ja sen, että voi liikkuttaa formia ihan mistä vaan (löytyy putkasta). Ongelma on se minun taktiikassa, kun en saa näkymätöntä taustaa formiin joten joutuisin tekemään ikkunoista nelikulmion mutoiset. Kyllähän se niinkin käy, mutta olisi vain kiva saada laitettua gif kuva joka on "transparent" eli siinä ei ole taustaa. Ja jos sen teen niin formista näkyy aina tausta mikä on kuvan takana, kai ymmärrätte ?
Sitä kikkaa siis, tuo ei tullut ensimmäisestä viestistä oikein selville :) Tässä kuitenkin hieman esimerkkikoodia, joka mahdollistaa minkä tahansa muotoisen ikkunan tekemisen: VBForums.
Poistat vain kommentin joltakin hRgn-riviltä, niin näet miten tuo toimii. Tuossa luodaan region, joka määrittelee näkyvät ja näkymättömät alueet. Se voi ottaa vastaan mm. bittikartan, tosin sitä varten täytyy löytää jostain esimerkki (luultavasti Planet Source Codesta löytyy). API on aina hieman konstikasta, en ole tuota itse koskaan käyttänyt vaikka muutaman esimerkin olenkin mielenkiinnosta joskus testannut.
Jeesh. Oli apua ja paljon kiitos Merri :)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.