Niin mikä noista kannattas valita?
Millä sais katavammat ohjelmat.
C++/SDL
C++/SDL
Perustelkaa
Taas vaihteeksi tämä sama kysymys?
https://www.ohjelmointiputka.net/keskustelu/
Nitros kirjoitti:
Millä sais katavammat ohjelmat.
Molemmat pystyvät täysin samaan.
Nitros kirjoitti:
Perustelkaa
Perustele itse tarpeesi avata aiheita joka päivä. Suosittelen hakunappulan käyttöä sinulle, aiheesi ovat yleisesti ottaen aina sellaisia, joista on keskusteltu lähiaikoina. Viestien kerääminen on niin hienoa?
C++ \o_
TeeVee painu...
Eiköhän sinun kannattaisi vielä pysyä siinä Visua Basicissa kun on sieltä suunnalta tullun niin monia kysymyksiä. Ei kannata opiskella kymmeniä kieliä samaan aikaan.
Itse ehdottaisin c++
Omasta mielestä C++. Olio-ohjelmoinnin takia. Eihän C kielessä ole ollenkaan tukea olio-ohjelmoinnille.
Nitros kirjoitti:
TeeVee painu...
[offtopic]Huoh... Ota sinä vain opiksesi TeeVeen sanoista.[/offtopic]
Ja jos perusteluja kaipaat niin nämä ovat minun perusteluni:
A) C++ on oliopohjainen
B) C++ on selkeämpi
Älkää nyt taas aloittako. TeeVee tuskin tarkoitti haukkua, mutta Nitros voisi kyllä minunkin mielestäni opetella nyt ensin edes QB:tä ja VB:tä auttavasti. Normaalisti en olisi tällä kannalla, mutta jos ei niitä pysty omaksumaan, niin C ja C++ eivät ainakaan ole sen helpompia.
Nitros kirjoitti:
Niin mikä noista kannattas valita?
Vastoin yleistä käsitystä ei välttämättä tarvitse (opetellessa) valita C:n ja C++:ssan väliltä. Ei-oliopohjaisessa alkeisohjelmoinnissa kielten erot ovat marginaaliset. Molemmat kielet oppii käytännössä opettelemalla C++:ssaa. C++-ohjelmoija voi aina halutessaan koodata (ei-oliopohjaisen) ohjelmansa myös C:llä.
Niin justihin. Kannattaa vastata, jos on sanomista, tai vaieta aiheesta, jos ei keskustelu kiinnosta. Kyllä Nitrosin kysymysys on ajankohtainen, eikä sitä vielä ole tietääkseni kokonaan loppuun käsitelty.
C on kova juttu sulautetulla puolella. Jos vielä assemblerkin taipuu, ei siinä enää mitään C++:aa kaivata.
Kiinnostava kieli kuitenkin tuo C++, joten varmaan kannattaa opetella sekin. Ei se pahastakaan oo, että tarvittaessa pystyy niin raakaan rajapinta-ajatteluun, että isompikin sovellus pysyy hanskassa.
Osta (tai lainaa) Jesse Libertyn Opeta itsellesi C++. Hyvä kirja minun kaltaiselle tampiolle, niin rautalangasta väännetään jokainen asia ja selitetään termistö suomeksi, eikä über-kielellä.
lainaus:
C on kova juttu sulautetulla puolella. Jos vielä assemblerkin taipuu, ei siinä enää mitään C++:aa kaivata.
Tuohon olisi kiva saada esimerkkejä, mitä tarkoitat "sulautetulla puolella"? Et koe tarpeelliseksi olio-ohjelmoinnnin ominaisuuksia? En ymmärrä kantaasi :P
Nitros kirjoitti:
TeeVee painu...
Ok, olisin ehkä voinut esittää asiani pehmeämmin, mutta koodaa, muuten et opi koodaamaan.
Jos ei tunnu koodaus onnistuvan, suosittelen PHP:tä aloituskieleksi.
https://www.ohjelmointiputka.net/oppaat/opas.
Ja mikä parasta, syntaksi on lähes sama kuin C:llä, joten C:hen siirtyminen käy käden käänteessä.
TeeVee kirjoitti:
Tuohon olisi kiva saada esimerkkejä, mitä tarkoitat "sulautetulla puolella"?
Sulautetteja jarjestelmia. Pesukoneita, mikroaaltouuneja, alyvaatteita. Arkipaivaisiin laitteisiin integroituja tietokoneita, joille ei ole C++-kaantajaa tai resursseja ison C++-kirjaston pyorittamiseen.
Noiden parissa C (se kun on paljon kivempaa kuin suora assy) tosiaankin on kova sana, alalla kun on viela loistavat tulevaisuudennakymatkin.
onko vc++ sama kuin c++ ja voiko c++ tai vc++ koodata jotain laitteisiin (noihin "sulautettuihin järjestelmiin")?
vc++ = Visual C++ joka on Microsoftin kehittämä (turhankin paljon turhia ominaisuuksia sisältävä) kehitysympäristö. Ei ehkä kannata käyttää ensimmäisenä kehitysympäristönä, vaan vasta sitten kun tajuaa jo enemmän asioista. Sulautetut järjestelmät varmaan vaativat omat kääntäjänsä, joten uskoisin että ainakaa VC++:san windows-kääntäjällä et sulautettuihin systeemeihin ohjelmia saa.
Visual C++:ssa on sekä C++, että C-kääntäjät.
Ja noille mikropiireille tosiaan omansa.
Se on mulla lainassa
Nitros kirjoitti:
Se on mulla lainassa
No mitä tykkäät, onko hyvä kirja C++:n opiskeluun? Itse tykkään.
Taasko? *huoh*
C++, koska se on edistyneempi IMO
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.