Olen lukenut oppaita oppaiden jälkeen mutta mailiin ei silti lähde... kaikki on määritelty seuraava tiedosto inclduetetaan php:llä rekisteröintiin. Mikä meni pieleen??
<?php $to = $_POST['reg_email']; $tunnus = $_POST['reg_tunnus']; $salasana = $_POST['reg_salasana']; $subject = 'Foorumille . $forumname . rekisteröityminen'; $message = include('mailiposti.php'); $headers = 'From: . $adminmail . '; mail($to,$subject,$message,$headers); header('Location: index.php'); ?>
Minulla tuo lähtee hyvin. Onko sinulla kaikki nuo tiedot oikein? Auttaako tuo mitään:
mail($to,$subject,$message,$headers)or die(error());
Entä yritätkö lähettää omalta koneeltasi vai verkosta?
verkosta... uppinut sen servulle ja sitten on tarkoituksena sen lähteä rekisteröitymisen jälkeen.
Oletkos katsonut tätä näin: http://phpmailer.sourceforge.net/
Kyllähän tuon pitäisi toimia. Oletko varma, että oli PHP-tuki?
onhan tuossa. kerran myslikin on... koitan säätää sitä sitten vielä... mut katsotaan =) miten se viesti täytyy laittaa laitetaanko <?php echo 'tämä on viesti'; ?> vai miten
Vaatiiko mysql php:n? Ei kai? No joo ehkä taas vähän turhaa ;)
mysql vaatii php:n kun php on apacheen asennettu mysqlin käynnissä ollessa php osaa käyttää sitä itse... näin voi lukea putkan oppaasta :)
pisteet heittomerkkien ulkopuolelle:
$subject = 'Foorumille '.$forumname.' rekisteröityminen'; $headers = 'From: '.$adminmail;
Jaqqo kirjoitti:
pisteet heittomerkkien ulkopuolelle:
$subject = 'Foorumille '.$forumname.' rekisteröityminen'; $headers = 'From: '.$adminmail;
juu kiits... sain jo tuon ja lähtee posti mut viestinä on pelkkä nro 1 kun pitäis olla pitkä litania kaikkea muuta
Jaa-a... muuttujan sisällöksi ei varmaan voi laittaa includea. Ei mullakaan toiminu.
no hyvä et asia selvis... mä yritän präntätä sen tonne muualle :) kiitos avusta
Ei MySQL välttämättä tarvitse PHP:tä. Tämä on vain usein käytetty kombinaatio.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.