Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: paluu oikealle sivulle kun tiedot on laitettu kantaan

lemon [12.01.2006 09:25:55]

#

Miten tietojen tallettamisen jälkeen palataan helposti edelliselle sivulle?

Tähän asti olen kuljettanut URL:n mukana tietoja siitä miltä sivulta & alasivulta ollaan oltu tulossa ja tietojen tallettamisen jälkeen olen ohjannut käyttäjän oikella sivulle. Tämä lienee vain yksi tapa, mutta onko muita (lue:helpompia) ?

ajv [12.01.2006 12:13:48]

#

$_SERVER-taulukosta saattaa löytyä referer-alkio, jossa on linkki-sivu, jolta sivulle tultiin. Tätä ei kuitenkaan kaikki selaimet lähetä, riippuen palomuurin ja selaimen asetuksista, joten näkisin tuon ko. sivun osoitteen kuljettamisen tiedonlisäys-sivulle ainoana kunnollisena ratkaisuna.

Yksi ratkaisu on selvittää lähetettyjen tietojen perusteella, mille sivulle käyttäjä ohjataan. Tätä ratkaisua olen itse käyttänyt ainakin foorumissani. Kun esim. lisätään viesti johonkin threadiin, on tiedossa ko. threadi. Viestin lisäyksen jälkeen ohjataan joko error-sivulle tai jos kaikki meni hyvin mennään takaisin ko. threadiin. Tuossa tietenkin pitää vielä selvittää että mille sivulle ko. threadia.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta