Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Poksi sallii vain yhden yhteyden?

tempoe [12.01.2006 00:04:45]

#

Elikkä tässä eräänlaista servua olen säätänyt ja kokeillut ylläpitää peliserveriä, servu toimiii loistavasti, ja portit avattu ja ohjattu oikein, mutta tuntuisi siltä että peliserveri voisi pitää vain yhtä yhteyttä auki. Eli siis, vain yksi henkilö pääsee kerralla servulle, tämä on aika outoa, eikä vanhalla poksilla ollut samaa ongelmaa. Poksi siis zyxel, tarkemmin en tähän hätään osaa sanoa mutta hetiku löydän manuaalin sekin selviää.

Jyri [12.01.2006 10:12:08]

#

Siis onko pelkkä poksi vai myös switcheri samassa? Jos on switchin kanssa, niin kannattaa katsoa sen switcherin asetuksista (sinne pääsee ip:lle tyyliin 192.168.0.254, riippuu ihan poxista, google kertoo oikean), omassa TW:ssäni oli aluksi ihan oudot asetukset, eikä se päästänäyt ollenkaan nettiin.

JTJ [12.01.2006 10:52:58]

#

Omien kokemuksien ja tämän keskustelun perusteella ratkaisuiksi vaikuttaa jäävän joko NAT:n ottaminen pois päältä tai boksin vaihto toisenmerkkiseen. Olen siis myös itse yrittänyt säätää kaverin boksiin (Zyxel 660H-61) porttiohjauksia pelipalvelimelle, mutta en ole saanut hommaa toimimaan.

tempoe [15.01.2006 20:09:37]

#

No palvelin toimii mutta vain yhdellä yhteydellä. Netti yhteyteni ohjautuu natin kautte joten nattiakaan en saa pois niin etteikö netti toimisi, en muista oliko se termi 'siltaava' vai mikä se oli, saunalahti on kummiski tarjoaja et sen voisi tarkistaa.

Tzaeru [15.01.2006 21:57:24]

#

syy hahmottui: NAT. En usko, että voit pitää minkäänlaista serveria NATin kanssa. Mites luulet niille yhteyksille käyvän, jotka yrittävät yhdistää sinun, siis NATin, iippariin? ilmastako NAT sen vetäsee, että mille koneelle se pitää sitten viedä perille?

ellei NATtisi sitten ole jostakin oikein hassusta syystä vain lähiverkolle =P silloin sitä voi -ehkä- säädellä

KeKimmo [15.01.2006 22:03:34]

#

Yleensä NATtiin voi säätää, mille koneille tietyissä porteissa tulevat yhteyspyynnöt ohjautuvat. Itse olen joskus pitäny serveriä natin takana, ja varmaan aika moni muukin on.

Metabolix [15.01.2006 22:22:43]

#

Kyllä NATin takana tosiaan palvelin toimii, kunhan sen säätää oikein. Itsellänikin oli vielä taannoin NAT-rautapalomuuri, eikä mitään ongelmia ollut. Virtual Server on usein avainsana helppoihin säätöihin. Sitten jos pitää useamman henkilön päästä omasta yhteydestä, niin silloin NAT kaataa homman, kun on yhteinen IP.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta