Teen hauskaa peliä, jonka kartat perustuvat ladattuihin bittimappeihin. Mustasta ei mene läpi, mutta muun värisestä menee. Sitten siihen ongelmaan. Huomasin, että "kartta.Point"-käsky lukee pikseleitä suoraan näytöstä, eikä kartta-objektista. Joten, pelissä ukkeli tippuu lattian läpi kun notepadin siirtää lattian päälle 8P. Onko vb:ssä epäfookukseen suunniteltua subia? Kokeilin formin activate ja deactivatteja (ja focus), mutta ne ei toimi :(
Hmmm...tein testin, ja kyllä minulla toimii.
Olethan määrittänyt mapille autoredraw-arvoksi true:n ?
ja jos mappi muuttuu, niin muutoksen jälkeen vaan mappi.refresh
suosittelisin että teet mapin johonkin tekstitiedostoon.
itse olen yleensä tehnyt esimerkiksi:
mapin koko on 20x20:
tiedosto on 20-merkkiä leveä ja 60-riviä korkea.
tiedosto perustuu kolmesta osasta:
ensimmäiset 20-riviä kertovat onko edessä seinä, lattia jne vastaavat mitkä 'ei muutu' .
seuraaviin 20-riviin sisältyy tietoa vaikkapa mitä tile-laatikoita tulee mihinkin.
ja lopuksi 40-60 rivien sisälle muuttuvat tiedot, vaikkapa ukko, vihut, esineet jne. :)
Kiitti, toimii!
Ajattelin että tekisin pelin bittikarttoihin perustuen, voisin vaikka tehdä jonkin oman 1337formaatin, muttta olin suunnitellut että yhdessä bittikartassa olisi valkoisena tila jota pitkin voi kulkea, mustana tila josta ei pääse läpi ja harmaasävyinä tilat, joita voi tuhota (sen jälkeen muuttuu valkoisiksi). Ajattelin, että vihulaiset tulevat levelintiedoston jonkinlaiseen skriptausosioon, esim. "kentta.LisaaUkko(UKKO_PAHA | UKKO_VERENHIMOINEN | UKKO_PAHANHAJUINEN, ASE_PANZERFAUST, SUU_RÄÄVÄ);". Toinen bittikartta taas käsittelisi veden, magman, ja muiden sulien aineiden sijoituspaikat. Että sellaista.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.