Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: PHP:n asennus

Akseli F [07.01.2006 16:08:54]

#

Minulla on koneella Apache ja MySQL mutta PHP ei suostu toimimaan...

Olen ladannut PHP:n tiedostot ja purkanut ne, ajanut configure:n onnistuneesti mutta sitten tulee ongelmia. Make toimii vielä ilman että se keskeytyisi. Make install:in kohdalla saan ilmoituksen ettei tiedostoa libphp5.so ole olemassa Apachen kansioissa.
Miten voisin saada sen luomaan tuon libphp5.so:n?

Edit: Kesken make:n saan seuraavanlaisen viestin:

Warning: inter-library dependencies are not known to be supported
All declared inter-library dependencies are being dropped

Warning: libtool could not satisfy all declared inter-library
depedencies of module libphp5. Therefore, libtool will create
a static module, that should work as long as the dlopening
application is linked with the -dlopen flag

Ja kun laitoin 'make 2> output' niin output file oli

/usr/local/php/ext/standard/datetime.c: In function `zif_strptime':
/usr/local/php/ext/standard/datetime.c:261: warning: assignment makes pointer from integer without a cast

Ja ennen kuin make install katkeaa tulee 'apxs:Error: Command failed with rc=65536'.

Blaze [07.01.2006 16:51:33]

#

Asenna ohjelmat jakelupakettis pakettimanagerilla, niin säästyt todennäkösesti tuollasilta.

Akseli F [07.01.2006 19:44:41]

#

Sain tämän nyt toimimaan. Luultavasti vika oli siinä ettei minulla ollut libtool:ia tai se oli liian vanha. Asennettuani libtoolin poistin tiedostot config.cache ja config.log. Sen jälkeen 'make clean', sitten uudelleen configure, 'make' ja 'make install'. Sen jälkeen PHP:N manuaalin mukaan muokataan httpd.conf:fia.

Ja Blaze, jostain syystä asennan ohjelmat mieluiten ihan käsin enkä käytä pakettimanageria.

tkarkkainen [07.01.2006 19:59:07]

#

Tuon syyn haluaisin kyllä kuulla. Pakettimanageri kun on tehty juuri harmaiden hiuksien ja hiusten repimisen välttämiseksi.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta