Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Serveri ongelma (Apache)

thekoodaaja [02.01.2006 13:08:43]

#

Minulla on sellainen ongelma, että haluaisin luoda serverin, jolle voisin laitta esim. nettisivut tms. Sitten ilmaantui sellainen ongelma, että sitä nettisivua ei saanut näkymään missään muualla kuin samalla koneella ja sekin toimi pelkästään http://localhost... Mikä neuvvoksi? Olen jo koittanut kaiken laista. Ottanut palomuurin pois käytöst jne. Yritykset eivät kuitenkaan tuottaneet minkäänlaista tulosta.

sooda [02.01.2006 13:18:24]

#

Tarkista vielä mahdolliset rautamuurit ja ehkä isp:n rajoitukset. Kokeile myös vaihtaa serverin porttia.

panttu [02.01.2006 21:11:37]

#

lisäksi mahdollinen NATin reititykset jos sellainen on.

Jyri [02.01.2006 21:55:48]

#

Toimiiko tuo Apache ip:llä 127.0.0.1? Tai joo, kai se toimii jos toimii myös localhostilla... Eikö tuossa apachessa (jos wintoosaan teet) ollut jokin juju miten sen sai ulkoverkkoon? Ainakin joskus vuonna 2450EKR, kun tein itse Windowsiin apache serveriä, oli aluksi tuo ulkoverkko ongelma, mutta en kyllä nyt muista miten sen selvitin, kun olen käyttänyt Linuxia jo niin pitkään...

Taisi olla (minulla) vikana jokin asennuksessa huomaamatta jäänyt rasti ruutuun tyylinen kohta. Kannattaa katsoa jostakin asennusoppaasta oletko tehnyt täsmälleen samallalailla.

Onnea.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta