Eli imutin semmosen windows managerin ku fluxbox ja kun käynnistän tulee tälläistä virhettä..
[janne@ua182d78 fluxbox-0.1.14]$ fluxbox Warning: Failed to open catalog, using default messages. Failed to read: session.tabs Setting default value Failed to read: session.slitlistFile Setting default value Failed to read: session.groupFile Setting default value Failed to load groupfile: BScreen::BScreen: an error occured while querying the X server. another window manager already running on display :0.0. Fluxbox::Fluxbox: no managable screens found, aborting. Fluxbox: Unknown error. [janne@ua182d78 fluxbox-0.1.14]$
Sama tulee vaikka olisin root..
Neuvoja?
Jaa että "windows manager"? Anteeksi turhasta viestistä mutta oli niin mehukas tilanne ;/
NO EMMÄ TIIÄ MIKÄ SE O PRKL.. :D
JOKU SEMMONEN KUITENKI..
Window manager, ei s-kirjainta. Ja juu, fluxbox on varsin hyvä sellanen, itelläkin käytössä. :) Virheilmotuksista päätellen joku toinen ikkunamanageri on jo päällä. Pistä ~/.xinitrc -tiedostoon sana fluxbox. Se on skripti joka ajetaan kun X käynnistyy (jos tiedosto on siis olemassa). fluxbox-generate_menu -ohjelman ajaminen saattaa auttaa noihin muihin höpötyksiin.
[janne@ua182d78 fluxbox-0.1.14]$ ~/.xinitrc bash: /home/janne/.xinitrc: No such file or directory [janne@ua182d78 fluxbox-0.1.14]$
Tollanen tulleepi en kyllä älyy missä toi piti pistää, mutta ei tosta varmaan oo apuaa ku mulla on KDE käyttiksenä ei se kuulemma mitään muuta oo ku nopeempi.. emt.. :D
KDE käyttiksenä? :)
Tarkoitus oli muokata tuota ~/.xinitrc -tiedostoa, ei ajaa sitä. ~ viittaa muuten kotihakemistoon.
lainaus:
KDE käyttiksenä
HAHAHahahashhjdhadssaaaaahahah hitto kun on hauska vitsi :) |D *ROFL*
Anteeksi vain, mutta linuxin käyttäjät voivat olla ihan samanlaisia kuin Windowsin..
lainaus:
Anteeksi vain, mutta linuxin käyttäjät voivat olla ihan samanlaisia kuin Windowsin..
Niinpä, mutta tuon tyypin taidot tuskin yltävät aivan "käyttäjän" tasolle :) Tuskin on edes itse Linuxiaan osannut asentaa (ei millään pahalla).
Oippa, kirjota kotihakemistossas:
cat > .xinitrc sitte kirjota fluxbox ja paina ctrl+c. sitte sulje X jos se on päällä ja kirjota konsolissa startx.
Ja KDE:tä voisi sanoa paremminkin käyttöliittymäksi, ei käyttäjärjstelmäksi ;)
Mä oon ite sen asentanu, mutta toi oli vahingo toi KDE käyttiksenä.
Ei tartte pienistä kirjotus virheistä alkaa naputtamaan.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.