2D:nä porskutellaan SDL:n kanssa ja tuli mieleen että mikä olisi pääasiassa helpoin tapa tehdä 2D:nä tuleva isometrinen pelialue? Jotain kääntelyä tarvitaan varmasti, mutta onnistuuko edes 2D:nä vai onko tässä joku 3D-ratkaisu pohjalla? Jotain konseptia voisi asiasta tietäväiset heitellä, ehkä pseudoakin joistain ratkaisuista. Kiitos etukäteen jo helppiä antaville. :)
Ja joulut kaikille btw
Voithan käyttää SDL + OpenGL yhdistelmää. Sillä luulisi onnistuvan kivasti.
No sen verran olen hallitsematon noita adv. tekniikoita kohtaan että 2D olisi se must. Jos ei tämmöinen sitten helpolla onnistu niin otan suosiolla top-down -asetelman.
Itse lähtisin rakentamaan isometristä grafiikkaa isometriseen muotoon piirretyistä tileistä. Niitä sitten yhteen kokoamalla saadaan isometrinen kartta. Kannatta ensin tehdä ihan normaaleistä neliönmuotoisista tileistä. Siitä voi sitten alkaa hahmottamaan asiaa isometrisestä näkökulmasta.
Laske, mikä alue näkyy, piirrä se suorassa jollekin ylimääräiselle pinnalle ja käännä sitten kerralla vinoon.
Piirrät siis suunnilleen näin (oikealla ylhäällä on nyt lopullisen kuvan yläreuna):
.................... ......##............ .....######......... ....#########....... ...#############.... ..################.. ....#############... .......#########.... .........######..... ............##...... ....................
Sitten käännät tuon suoraan.
Hmmh, kiitos avusta, täytyy toteutustapaa tuumia pyhien jälkeen.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.