Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Debianiin työpöydän asennus

Sivun loppuun

Akseli F [23.12.2005 10:37:49]

#

Olen saanut asennettua debianin 3.1 version. Valitsin tasksel ikkunasta desktopin. Nyt kun käynnistän debianin ruudulla välähtää muutaman kerran epämääräisiä värikkäitä juovia. Muutaman kerran jälkeen tule ilmoitus "I cannot start the X server (your graphical interface). It is likely that it is not set up correctly.". Sitten se näyttää jotain tietoja joista ei kyllä näytä olevan mitään hyötyä. Sitten se sanoo ottavansa x serverin pois käytöstä.

Olen jo muutaman kerran yrittänyt uudelleen asentaa Debianin ilman tulosta. Ajan nyt poikkeuksellisesti Debiania wintoosan sisällä vmware ohjelmalla.

Blaze [23.12.2005 13:05:02]

#

X ei lähe käyntiin. Aja vaikka xorgconfig ja säädä asetukset kuntoon.

Akseli F [23.12.2005 14:36:58]

#

Olen jo useaan otteeseen uudelleen conffannut ton... Ei auta. Pitäisikö laittaa muuten ajuriksi vmware vai nvidia?

Blaze [23.12.2005 15:20:46]

#

Jos sitä VMwaressa ajelet, niin se.

TeeVee [23.12.2005 17:16:24]

#

Akseli F kirjoitti:

Pitäisikö laittaa muuten ajuriksi vmware vai nvidia?

Vmware. Kokeiles ajaa apt-get update ja apt-get upgrade. Sen jälkeen tarkistat apt-get install x-window-system (tjsp).

Blaze kirjoitti:

Aja vaikka xorgconfig ja säädä asetukset kuntoon.

X.org ei ole Debianin 3.1:ssä. Testingissä on muistaakseni. Sargen rc1 sisältää Xfreen (älkää ampuko minua jos olen väärässä).

Akseli F [23.12.2005 17:29:51]

#

Kiitos vinkeistä, koitan josko nyt toimis... Mistä muuten pystyn tarkistamaan mikä näytön BusID on? Joku BusID mul kyl on jonka se hyväksyy...

Edit: Joo, X.org ei ole vielä Sargessa mutta ainakin unstablessa...

Edit2: Ajoin noi apt-geti:it ja conffasin uudelleen X serverin... Eikä vieläkään mitään tulosta paitsi sama vanha "fatal IO error"...

Edit3: No nyt toimii! Vika oli väärässä PCI koodissa ja kenties päivittämättömässä debianissa. Kiitos kaikille auttaneille!

exAtuu [24.12.2005 20:03:53]

#

X.Org ei tule Sargeen koskaan. Sarge on stable, eikä siihen siis tule uusia paketteja enää ikinä. On erittäin suositeltavaa käyttää testing-jakelua, joka tällä hetkellä on nimeltään Etch.

tesmu [24.12.2005 22:32:08]

#

Koitas vaihtaa ajuriksi nv ja sitten sudo /etc/init.d/gdm restart

itselläni oli joskus ongelmia nvidia ohjaimen kanssa tosin ubuntussa mutta samaan perustuva käyttis kun ei ollut asennettuna kaikkia nvidian kortin tukemia pakkauksia


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta