Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: PHP ja luokat

Wizard [21.12.2005 15:04:47]

#

Mm.. jotain on jäänyt huomaamatta työn touhussa ja ei nyt oikein ajatus kulje joten kysytään neuvoa:

Minulla on pieni perusmoottori kaikille sivuille ja perusmoottorissa on tiettyjä luokkia sekä alustuksia. Laiska kun olen, niin en jaksaisi joka sivustolle tuota moottoria asentaa vaan pitäisin sen yhdessä paikassa ja kun teen muutoksia, niin päivitän vain yhden tiedoston. Näppärää tietysti, mutta ongelma onkin se, että kun alustan luokkia ja muuttujia, niin esim. koodi

include("palvelin1.osoite.xyz/class_1.php");
$olio = new OLIO;

...ei sitten toimikaan kuten pitäisi. Eli varsinainen sivusto olisi esim. osoitteessa palvelin2.osoite.xyz ja tuo perusmoottori palvelimella 1.

Mikä mättää? Kun periaatteessa luen vain tiedostoja toiselta palvelimelta ja alustan kuitenkin muuttujia toisessa paikassa... Tulee vain virheilmoituksia, että muuttujia ei ole vaikka nimenomaan suoritan tiedoston include -komennolla???

--WIZ--

folio [21.12.2005 15:25:22]

#

Tuollainen järjestely ei ole ymmärtääkseni mahdollista koska tuo toinen palvelin suorittaa tuon php koodin.

Kokeile muuttaa tuon palvelin1.osoite.xyz/class_1.php tiedoston nimi esim. palvelin1.osoite.xyz/class_1.inc tms, jolloin sitä ei suoriteta php:na.

Wizard [21.12.2005 15:33:20]

#

Ah joo...ajatusvirhe ja totta kai!

Voin toki lukea ja ladata sivut include:lla, mutta luokat pitää muistaa alustaa siellä missä on itse sivusto (eikä siellä missä tiedostot sijaitsee).

Silloin sen saa toimimaan ainakin jotenkin...

--WIZ--

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta