Löysin mureakuhasta thumb kuvien teko scriptin http://mureakuha.com/koodikirjasto/599
Se tekee thumb kuvat kyllä päähakemistosta mutta kun yritän tehdä kuvat kansiosta thumb kansioon ei tule mitään. Olen kokeillut laittaa kuvat sekä kuvat/ mutta ei mitään eroa.
Mikä voisi auttaa tuossa?
Minulla toimi kun korvasin tuon nimellä "kuvat", sitten se latasi kuvat kansiosta kuvat. En näe tuossa mitään ongelmaan, ehkä vain epäosaat :).
En täysin ymmärrä tuon scriptin toimintaa eilen ei se tehnyt mitään kun kokeilin sitä, mutta nyt se teki vain hakemiston 20 kuvasta 9 pientäkuvaa, kuva tiedostojen päätteet ovat .jpg ja .JPG, vaikuttaako tämä?
Kuvien pääteet vaikuttaa...isot ja pienet on eri kirjaimia php:ssa.
Kokeilepa.
Edit: Testasin juuri itse. Tuo tiedostopääte ei vaikuta, koska sitä ei ole eritelty, ainoastaan tyyppi jpeg-kuva. Toimi hyvin.
Olisiko sellainen mahdollista, että sinulla on ylisuuria kuvia?
Kumpaa tarkoitit kuvatiedoston kokoa vai kuvan kokoa.
Vaikutti siltä että yli 80kt kuvat eivät menneet läpi, mutta oli myös 60kt kuva joka ei mennyt läpi.
Ja kuvien koko on noin 770x530.
Pitäisi vielä muuttaa tuo scripti tekemään jpg kuvia, koska toiset kuvat ei piene kooltaan kuin ehkä 2-10kt vaikka tarkkuus laskeekin n.770x530 n.200x140
Tarkoitin kuvan kokoa tavuina. En tidä, onko sillä vaikutusta.
# changes extension to png if(preg_match('#^(.+)\.(.+?)$#',$file,$matches)){ $thumbnail = $thumb_dir . '/' . $matches[1] . '.png'; }else{ $thumbnail = $thumb_dir . '/' . $file . '.png';
Muuttamalla tuon .png .jpg:ksi se tallentaa thumb-kuvat jpg-tiedostoina.
Minulla se muutti aika suuria kuvia, yli 350 000 tavua, ihan normaalisti.
Voisiko olla mahdollista. että joissakin kuvissa on erilainen formaatti, joka estää kuvan lukemisen php:n muistiin....
En tiedä kaikki kuvat pitäisi olla tallennettu paintil ja myös sillä muokattuja, voisi tietysti kokeilla ajaa kaikki kuvat uudestaan.
Ja tuo ei mun mielestä riitä siihen että muutetaan kuvat jpg:he eikä png:he siellä loppu päässä on imagepng niin eikös se tule muotoon imagejpeg. Muutin tuon heti kun lähetin edellisen viestini.
Omassa scriptissäni on laitettu tuo glob näin:
glob("kuvat/*")
Olisi mukava saada tuo scripti toimimaan kun en itse vielä tuollaista osaa koodata, ja jos osaisin miksi olisin hakenut tuon jostain muualta. Mutta laitoin nuo kuvat uudeestaan sinne hakemistoon kuvat ja nyt n.20 kuvasta vain 3 tuli pikkukuva. Jostain syystä se ei kaiketi löydä tai osaa avata noita kuvia
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.