Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Windows 2000 kayttajaongelmia

Sivun loppuun

Lazu [16.12.2005 09:45:40]

#

Yritan tassa saada tuttavan konetta kuntoon ja olen saanut sen verran selville etta kayttajan kansio documents and settings kansiossa on vaihtunut 'n' kansiosta kansioon 'n.[koneennimi tahan]' ja vanhat tiedostot ja asetukset ovat jaaneet tuonne vanhaan 'n' kansioon.

Miten saisin nyt tuon vanhan kansion takaisin kayttoon? En voi tallentaa nyt jostain syysta mitaan asetuksia kuten IE:n kotisivua tai edes tata amerikkalaista nappaimistoa suomalaiseksi etta skandit toimisivat...

Ideoita?

Meitsi [17.12.2005 11:42:54]

#

Kopsaa tiedostot talteen ja formatoi.

Lazu [17.12.2005 13:58:20]

#

Jees, muttakun firma josta kone on hommattu ei ilmeisesti ole antanut mitään uudelleenasennukseen/palautukseen liittyviä romppuja. Muuten olisin tehnyt tuon jo.

Grey [17.12.2005 14:04:14]

#

Hm, Windows 2000 on ollut ainakin minulla siitä hauska että jonkin vakavemman häiriintymisen sattuessa uuden käyttäjätunnuksen luominen on auttanut. Tosin, asetukset tuppaavat moisessa katoamaan, mutta ohjelmisto usein sentään tuntuu säilyvän. Ainakin jos meni kaikille käyttäjille asentumaan moinen..

-Grey-

Wiwwe [17.12.2005 14:46:14]

#

Tuo kansio on määritetty rekisterissä käyttäjän tietoihin ja sen voi sieltä muuttaa. En vain muista sitä paikkaa...

CyantLeap [17.12.2005 20:28:50]

#

se paikka, on win.ini tai system.ini, tai sitten käyttäjännimi.pwl

Wiwwe [17.12.2005 21:52:39]

#

Katsoppa löytykö tuollainen haara. Ainakin XP:ssä tiedot on tuolla, mielestäni myös W2K:ssa.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList\

Tuolla on GUID:in mukaiset haarat, joissa jossain on ProfileImagePath niminen avain. Etsi siis sellainen GUID, missä on tuossa kohtaa se uusi kansio ja vaihda tilalle se vanhan kansion nimi. Lisäksi pitää lisätä käyttöoikeus siihen vanhaan profiilikansioon tälle uudelle käyttäjälle.

Noin mä joskus otin vanhat profiilit käyttöön kun duunissa vaihtui domaini palvelimen vaihdon yhteydessä...

Lazu [19.12.2005 13:39:24]

#

Kiitokset Wiwwelle! Tuo kikka toimi.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta