Miten sais tehtyä hienon alku demon peliin?
huono kysymys, harva tietää mikä sinun mielestäsi on "hieno". Sitten vielä tuo ohjelmointikielen tarkempi määrittely... (qb/vb)
Kerro selvästi millä olet tekemässä, ja minkä tyylistä alkudemoa tahdot. Jos teet QB:llä niin koodivinkeistä löytyy varmasti hienoja systeemejä joita yhdistelemällä/muuttelemalla saat jotain aikaan.
Tarvitset ensin runsaasti ohjelmointikokemusta, ja tietoa miten käyttämälläsi ohjelmointikielellä tehdään grafiikkaa. QB:llä voi saada kohtuullisen vähällä vaivalla ihan mukaviakin efektejä, mutta perusohjelmointitaidot on silti ensin oltava hallussa.
teeen VB ja semmonen et ois grafikkaaa
Hienoa alkudemoa et saa ennen kuin opettelet ohjelmoimaan sekä tekemään hienoa grafiikkaa. Eli täältä tuskin on turha valmiita koodinpätkiä tuohon kysellä :)
mut oisko ideoita millä ohjelmalla ja miten
No eikö se ohjelma oo ihan se millä teet sen pelin? Eli alat piirtelemään grafiikka komennoilla. Koodivinkeistä löytyy varmasti jotain, jota voi käyttää. Ei ehkä suoraan, mutta muuntelemalla.
~Sose~
sace, katsopa tuo: https://www.ohjelmointiputka.net/oppaat/opas.
Joo, älkää hyvät ihmiset nyt tämmösiä kysykö, ärsyttävää. :x Ei näihin kysymyksiin voi vastata.
Oon lukenu ne jo aikoja sitte oon koodannu 2vuotta ja aattelin olisko ideoita alku demoon???että sais vähän 3D:täki!!!!
Tee vaikka joku pyörivä pallo tai kuutio.
sace, kaipaat siis ideoita? Et kaipaakaan neuvoja itse siihen tekovaiheeseen (kuten alkuperäisestä kysymyksestä ymmärsin)? No ideoitahan piisaa, mutta hyvä olisi kuitenkin tietää että minkä tyylistä grafiikkaa, ja minkä tyyliseen ohjelmaan se grafiikka tulee. Mutta ideana mainittakoon, että tee vaikka 3DSMaxilla hyppykeppi ja bananasplitti. Myöhemmin kehiin astuu ananas poron selässä. Niin, että vähennätkös nuita huuto-ja kysymysmerkkien käyttöä, kiitos.
Yritän vähentää! Kiitti ideasta
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.