Eli tarkoitus on tehdä suomi-englanti/englanti-suomi sanakirja. Tietokantana pitäisi olla MySQL. Olen aivan "nevis" näissä asioissa joten tarvitsen APUA! Jotain koodinpätkää tai muuta sellaista tarvitsen.
Itse tekisin jotenkin seuraavasti: ensin tekisin tauluun kaksi saraketta(suomi, englanti).
Sitten ohjelman joka hakee tietokannasta halutun sanan. Eli lomake jossa valitaan halutaanko suomesta englanniksi vai englannista suomeksi sekä tietysti haettava sana :)
Sitten itse skriptissä haetaan lomakemuuttujat. Valinnan mukaan etsitään joko suomi tai englanti sarakkeesta haluttua sanaa. Sitten vaan tulostetaan tuloksena saatu rivi(t).
Jos siitä nyt jotain apua on, niin minä tein oman sanakirjani noin: http://blaze.dyndns.ws:8080/japdict/
Pitäis varmaan joskus laittaa tuo käyttämään jotain tietokantaa. Ja edictiä, niin sais kanjit mukaan.
Kiitosta kiitos. Tosta pääseekin hyvin alkuun...
Minä taas lähtisin tekemään sanakirjaa niin, että olisi vain yksi taulu, jossa kolme saraketta: id, kielen id ja käännös.
Jolloin vain laitettaisiin esim. sanalle, jonka id=1, ja kieli=1 (esim. suomi) käännös="Hyvää päivää". Englanniksi tuo taa menisi: id=1, kieli=2, käännös="Good day".
Tuolloin olisi mahdollisuus lisäillä myöhemmin helposti sekä eri käännöksiä, että kieliä.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.