Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Sanakirja + MySQL

viuki [08.12.2005 17:59:37]

#

Eli tarkoitus on tehdä suomi-englanti/englanti-suomi sanakirja. Tietokantana pitäisi olla MySQL. Olen aivan "nevis" näissä asioissa joten tarvitsen APUA! Jotain koodinpätkää tai muuta sellaista tarvitsen.

Akseli F [08.12.2005 19:33:31]

#

Itse tekisin jotenkin seuraavasti: ensin tekisin tauluun kaksi saraketta(suomi, englanti).

Sitten ohjelman joka hakee tietokannasta halutun sanan. Eli lomake jossa valitaan halutaanko suomesta englanniksi vai englannista suomeksi sekä tietysti haettava sana :)

Sitten itse skriptissä haetaan lomakemuuttujat. Valinnan mukaan etsitään joko suomi tai englanti sarakkeesta haluttua sanaa. Sitten vaan tulostetaan tuloksena saatu rivi(t).

Blaze [08.12.2005 20:03:13]

#

Jos siitä nyt jotain apua on, niin minä tein oman sanakirjani noin: http://blaze.dyndns.ws:8080/japdict/
Pitäis varmaan joskus laittaa tuo käyttämään jotain tietokantaa. Ja edictiä, niin sais kanjit mukaan.

viuki [09.12.2005 09:43:04]

#

Kiitosta kiitos. Tosta pääseekin hyvin alkuun...

Lebe80 [09.12.2005 09:45:05]

#

Minä taas lähtisin tekemään sanakirjaa niin, että olisi vain yksi taulu, jossa kolme saraketta: id, kielen id ja käännös.

Jolloin vain laitettaisiin esim. sanalle, jonka id=1, ja kieli=1 (esim. suomi) käännös="Hyvää päivää". Englanniksi tuo taa menisi: id=1, kieli=2, käännös="Good day".
Tuolloin olisi mahdollisuus lisäillä myöhemmin helposti sekä eri käännöksiä, että kieliä.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta