Mulla on tälläinen pieni taulukon alku... Tässä haetaan tietoa sql-kannasta jotka lasketaan php:llä uuteen sarakeeseen. Nyt olisi tarkoitus vielä laskea yhteen tämä kyseinen sarake. Miten tämän saisi helpoiten tehtyä...semmonen haju on et jotenkin pitäs saada silmukkaan toi lasku... kai :)
Tässä vielä malli mitä tarkoitan ---> http://www.kolumbus.fi/jheikkinen
<?php $varastointi=mysql_query("SELECT * FROM lavapaikat WHERE pvm BETWEEN '$alku' AND '$loppu'"); $hinnat=mysql_query("SELECT var_fin,var_finkork,var_eur,var_eurkork FROM siahinnat"); $rivi=mysql_fetch_row($hinnat); $hinfin=$rivi[0]; $hinfinkork=$rivi[1]; $hineur=$rivi[2]; $hineurkork=$rivi[3]; $hakuyht=mysql_query("SELECT SUM(lavafin) FROM lavapaikat WHERE pvm BETWEEN '$alku' AND '$loppu' "); $tulos=mysql_result($hakuyht,"lavafin"); $hintayht=$tulos*$hinfin; print "<br><br>"; echo "<table cellpadding=2>"; echo "<tr><td colspan=6><b>Varastointi</b></td></tr>"; echo "<tr><td><b>pvm</b></td><td>Fin</td><td>Fin 2</td><td>Eur</td><td>Eur 2</td><td>Hinta</td></tr>"; for ($i = 0; $i < mysql_num_rows($varastointi); $i++) { $color = ($color == '#C0C0C0') ? '#ffffff' : '#C0C0C0'; $paivamaara = mysql_result($varastointi, $i, "pvm"); $varfin = mysql_result($varastointi, $i, "lavafin"); $varfinkork = mysql_result($varastointi, $i, "lavafinkork"); $vareur = mysql_result($varastointi, $i, "lavaeur"); $vareurkork = mysql_result($varastointi, $i, "lavaeurkork"); $hinta = $varfin*$hinfin+$varfinkork*$hinfinkork+$vareur*hineur+vareurkork*hineurkork; echo "<tr bgcolor=$color><td align=center><b>$paivamaara</b></td> <td align=center>$varfin</td> <td align=center>$varfinkork</td> <td align=center>$vareur</td> <td align=center>$vareurkork</td> <td><font color=red>$hinta €</font></td> </tr>"; } echo "<tr><td></td><td></td><td></td><td></td><td></td><td>$hintasarakeyhteensa</td></tr>"; echo "</table>"; } ?>
Olisiko for lauseeseen esim. $yht = $yht + $hinta; sitten tulostukseen $yht muuttujan arvo. Eli laskenta tapahtuu for:n sisällä ja tulostus tietenkin for:n ulkopuolella.
En ole varma olenko oikeassa mutta itse ainakin tekisin nuin.
Korjatkaa jos olen väärässä tai korjaa jos en ymmärtänyt oikein.
Vekky kirjoitti:
Olisiko for lauseeseen esim. $yht = $yht + $hinta; sitten tulostukseen $yht muuttujan arvo. Eli laskenta tapahtuu for:n sisällä ja tulostus tietenkin for:n ulkopuolella.
Mielestäni taas myös tuo tulostus pitää tapahtua for sisällä jos halutaan kaikki for:illa käsiteltävät tiedot tulostettavan ja jos oikein olen ymmärtänyt for:in merkityksen jos tulostus tapahtuu for:in ulkopuolella on tuolostettava viimeinen arvo jonka for käsittelee.
"Jos joku tajuaa mitä yritän selittää" :)
Aivan eli huomasitko että muuttuja joka tulostetaan on lopullinen summa joka tulee ns."tuotteista" ($yht)?
Mutta for lauseen sisällä toki tulostetaan kaikki ns."tuotteiden hinnat".
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.