Ajattelin tässä kertoa peliohjelmoinnista kiinnostuneille, että VBForumsilla on tulossa AI-kilpailu, jossa yritetään saada tykki ampumaan helikopteria. Tykki ei saa tarkkoja tietoja, vaan saatava tieto on samantapaista kuin mitä ihminen havainnoi ja käsittelee. Haasteena on saada tykki ennakoimaan ja päättelemään, koska on hyvä ampua. Lisäksi kiusana on painovoima, joten mikä menee ylös, tulee myös alas. Lisäksi helikopteri saattaa muuttaa kurssiaan tai kadota vaikkapa pilven taakse, jolloin arviointi muuttuu hankalammaksi.
Suunnittelukeskustelu:
http://www.vbforums.com/showthread.php?t=306604
Kysely siitä, toteutetaanko kisa vai ei:
http://www.vbforums.com/showthread.php?t=374480
Itse en osallistu kisaan, sillä koodaan tällä hetkellä kisassa käytettävää pelimoottoria. Pusken sen lähipäivinä saataville testaamista varten.
Kielenä tulee olemaan VB6 ja mahdollisesti myös VB.NET, jos sille löytyy tarpeeksi kiinnostuneita.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.