Yritin vaihtaa sivustoni ulkoasun muotilun diveihin mutta jäljestä tuli karseaa. Mutta sain sen näyttämään ok:lta vielä Firefoxissa mutta IE:llä hirvittävän näköistä. Ja tämän sähläillyn jälkeen, odyksen tekemä https://www.ohjelmointiputka.net/koodivinkit/
Tuommoinen ulko asu pitäisi saada diveillä vai saako http://koti.mbnet.fi/juha127/frame_etusivu.php. Mikä on tehty taulukoilla.
Ja viittaan vielä tuohon https://www.ohjelmointiputka.net/keskustelu/
Eli onnistuuku tuo diveillä?
En ole kovinkaan pro internet-ohjelmoinnissa joten en osaa noista diveistä mennä takuuseen, mut luulisin et onnistuu. Semmonen olo vaan et semmoset ois aika purkkaa mut mitäpä minä tiedän :)
Itse säädin sivustostani kehykset veks käyttämällä SSI:tä
Divit itseasiassa eivät ole purkkaa =) Päinvastoin.
Diveillä saa lähdekoodia paljon selkeemmäksi ja sivut toimivat vielä nopeammin kuin tableilla.. Itsellä on ollut divien kanssa tosin samoja ongelmia että eri selaimet näyttävät ne ihan eri tavalla, joten olen tyytynyt tablejen käyttöön vielä tähän päiväänkin mennessä =)
Tottakai onnistuu. Hieman opetteluahan tuo vain vaatii. Huono puoli noissa tietynkokoisissa taustakuvissa vain on se (pätee toki niin taulukoihin kuin CSS-taittoon), että tekstimäärän tai -koon kasvaessa teksti menee taustan yli ja se näyttää rumalta. Lisää oppia CSS-taitosta on weppi pullollaan (esimerkiksi CSS Vault -sivuston resources-sivulta löytyy lukuisia linkkejä myös leiskan vääntämiseen.
Itse lähtisin kuitenkin rakentamaan niin (sen kummemmin itse tuota tämänhetkistä rakennetta kommentoimatta), että tekisin koko roskalle wrapperin, jolle sitten haluttu leveys ja joka sitten keskitetään. Sen sisälle sitten nuo kolme pystysuoraa diviä (vasen, keski, oikea). Vasemman puolen kolmelle alueelle jokaiselle oma div, joilla staattinen korkeus ja leveys juurikin tuon taustan takia ja näin myös tuolle oikean puolen linkkitaustalle. Tokihan hieman photaria käyttämällä nuo taustakuvat saisi pilkottua paloiksi ja sitä kautta ei tarvitsisi enää tyytyä tietyn mittaisiin kenttiin.
Siitä se lähtee :)
odys kirjoitti:
Divit itseasiassa eivät ole purkkaa =) Päinvastoin.
Juuri tuon vuoksi yritin vaihtaa taulukot diveihin.
Olga kirjoitti:
Itse lähtisin kuitenkin rakentamaan niin (sen kummemmin itse tuota tämänhetkistä rakennetta kommentoimatta), että tekisin koko roskalle wrapperin, jolle sitten haluttu leveys ja joka sitten keskitetään. Sen sisälle sitten nuo kolme pystysuoraa diviä (vasen, keski, oikea). Vasemman puolen kolmelle alueelle jokaiselle oma div, joilla staattinen korkeus ja leveys juurikin tuon taustan takia ja näin myös tuolle oikean puolen linkkitaustalle. Tokihan hieman photaria käyttämällä nuo taustakuvat saisi pilkottua paloiksi ja sitä kautta ei tarvitsisi enää tyytyä tietyn mittaisiin kenttiin.
Siitä se lähtee :)
Tuossa että kolme pystysuoraa saraketta niin ymmärsinkö oikein:
<div> <div id="vasen> <div id="kavijat> </div> <div id="uusin_viesti> </div> </div> <div id="keski"> </div> <div id="oikea"> </div> </div>
Tulisiko se näin esim.?
Juurikin noin :)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.