Mitä ohjelmaa käytätte koodien kirjoittamiseen?
Itse käytän siihen Notepad++
Riippuu aika paljon kielestä. Crimson Editor ja Kate näin yleensä. Lisäksi myös KDevelop, Dev-C++ (yäk) ja Netbeans.
Jopas on taas hyvä otsikko. Tervetuloa editorisota!
Kate ja GVim linuxpuolella ja notepad windowspuolella.
GNU Emacs, projektien kanssa paljon Katea, koska siinä voi pitää kätevästi satojakin tiedostoja auki.
Crimson Editoria.
tekstieditori syn
ide eclipse ja netbeans
gedit tai leafpad
Quanta
Teh one and only UltraEdit-32.
Yleensä Notepadia. C:llä koodatessani käytän IDEn omaa editoria.
(Muutin otsikon)
code::blocks ideä käyttelen.
Ssh:n kautta vimiä tai nanoa. Graafisissa ympäristöissä sciteä.
Notepad++ tai Ide:n omaa editoria.
Notepad++:lla on tullut seikkailtua kun ei ole ollut suurempia projekteja tulessa.
Edlin..
-Grey-
Crimson Editorille yksi ääni :)
Tekstitilaohjelmista itselleni mukavin on Nano, mutta tekstitilaa käytän lähinnä vain kun leikin SSH:n kautta. Graafisista editoreista voiton vie nykyään Kate.
Wordpad, useimmiten. Laiskuuden edessä silloin tällöin Dev-C++:n IDE.
Ssh-putken kautta yleensä kaikki menee, niin vimiä tulee käyteltyä.
Gedit on kätevä, välilehdellinen ja värikoodauskin on. Antti Laaksonen tai joku voisi tästä tehdä piirakkadiagrammin, heti kun kuukausi viimeisestä postauksesta aiheeseen on kulunut.
TeeVee kirjoitti:
Gedit on kätevä, välilehdellinen ja värikoodauskin on. Antti Laaksonen tai joku voisi tästä tehdä piirakkadiagrammin, heti kun kuukausi viimeisestä postauksesta aiheeseen on kulunut.
Aika turhaa, ellei vastauksia tule erittäin paljon. Yksi ääni per editori, joillekin enemmän, mutta korkeintaan viisi, on veikkaukseni tällaiselle diagrammille. Jolloin siitä ei hirveästi hyötyä ole.
[offtopic]
Ja näin niinkuin vastaisen varalle huomautan, että on hiukan tahditonta sanoa "Antti Laaksonen tai joku", kun haluaa jotain tehdyksi. Varsinkin tällaisen suht pienen homman kyseessä ollessa kannattaa tehdä itse, isompiin hommiin voi sitten yrittää järkätä porukkaa. Laaksonen on vain sivun ylläpitäjä, ei se kaikkea hoida.
[/offtopic]
Deewiant: Ideana oli, että tehtäisiin sivu ohjelmointiputka.net/editorit.php tjsp, johon voitaisiin koota tulos. Ilmeisesti oli erittäin huono idea, kun heti rypistetään ja heitetään roskakoriin :P
Tällaisen voisi tehdä ihan joku jäsenkin, kuten esimerkiksi Meitsi keksi tehdä kartan putkalaisten asuinpaikoista.
TeeVee kirjoitti:
Deewiant: Ideana oli, että tehtäisiin sivu ohjelmointiputka.net/editorit.php tjsp, johon voitaisiin koota tulos. Ilmeisesti oli erittäin huono idea, kun heti rypistetään ja heitetään roskakoriin :P
Ei tuo sinänsä ole, mutta näin pienellä otannalla se minun mielestäni on. Kokosin viime vuodenvaihteessa listan tekstieditoreista ja IDEistä sun muista ihan huvin vuoksi, ja listasta tuli aika pitkä ilman suurtakaan vaivaa. Teen rohkean veikkauksen sanoessani, että täällä on aktiivikäyttäjiä vähemmän kuin tuolla on editoreita (tasan 250 tällä hetkellä). Vaikka olisi paljon enemmänkin, epäilen, että suurta tuloseroa editoreiden välillä ei tule olemaan.
Saatan tietty olla väärässä, joten minun puolesta vain tekemään. Koska minä en sitä joudu tekemään, ei se minua haittaa. ;-)
Käytän itse koodaamaani tekstieditoria, tietysti. Käytössä vuodesta 2000 tai 2001, kirjoitettu uusiksi pari kertaa, nykyään tukee kaiken maailman merkistöjä ja Unicodea (joskin rajoitetusti, kaikkien merkkien kirjoittaminen ei oikein onnistu). Mutta enpähän ole laittanut levitykseen, kun se on aina enemmän tai vähemmän pahasti kesken.
Notepad on lähinnä minun sydäntäni
Vimiä, se on kätevä varsinkin etäajossa :) Paikanpäällä tulee käytettyä Gedittiä.
Notepad on paska, kannattaa oikeasti hankkia vaikka EditPlus tai joku, mutta ei Notepadia, tuhlaatte älynlahjojanne sellaisen kikkareen käytön kanssa.
Gedit. Se on hyvä kun siinä on tekstin väritys ja kaikki :)
Käytän emacsia oikeastaan kaiken koodini kirjoittamiseen.
Notepad oli tosiaan aika huono enkä ole yhtään murehtinut sitä, että pari vuotta sitten joku virus kirjoitti itsensä notepad.exe:en ja menin virustorjuntaohjelmalla poistaneeksi koko roskan.
Notepad 2:sta olen tässä käyttänyt
Notepadia jos pitäisi käyttää niin johan menisi hermo alta aikayksikön, itku varmaan tulisi silmään kun ei pääsisi regexp-replaceja tekemään ;) Samoin kyllä ne hightlightit on elinehto, näkee heti jos heittomerkki puuttuu yms.
Nyt käytän Notepad2:sta kun PHP Designer 2005 otti ja sekosi. Eclipseä olen kyllä suunnitellut asentaa... Notepad2 olisi kyllä lähes täydellinen kun siihen lisättäisiin vielä pari ominaisuutta (tabit sekä lauseryhmien piilotus näin äkikseltään tulee mieleen).
Kyllähän sillä notepadilla pärjää jonkin aikaa, mutta sitten kun kuvaan tulevat +2000 riviset php ja html räpellykset niin Crimson on kyllä säästänyt hermoja ja rahaa (tupakoivana ihmisenä) huomattavasti :)...
nano
Tuli mieleen, että jos haluaisitte käyttää kunnon editoria, mutta se tuntuu liian vaikealta, kannattaa tutustua Creamiin. Kyseessä on helppokäyttöiseksi säädetty versio Vimistä.
Mod. edit: Putkan tagiformaatti ei oo ihan samanlainen kuin muualla. Korjasin. -blz
nano, gedit ja kwrite pääasiassa. Koulussa kun on windows, niin käytän notepadia.
arcatan kirjoitti:
Tuli mieleen, että jos haluaisitte käyttää kunnon editoria, mutta se tuntuu liian vaikealta, kannattaa tutustua Creamiin.
Näh, Kate on tarpeeksi kunnollinen ainakin minulle. :o Mainitsemasi taas ei :p
gedit/nano
Linuxissa omalla koneella useimmiten Katea, joskus tyyliin pikaisesti konffifilujen muokkimiseen yleensä nanoa, komentoriviltä (ssh:lla) vimiä koodaamiseen ja windowsissa crimson editoria.
Koodailuhommiin MS Visual Studio. Satunnaisiin, pienempiin muokkaustarpeisiin UltraEdit. Ja vielä sitäkin pienempiin tarpeisiin Notepad.
Linux puolella Gedit ja vim <3
Windows puolella taas Editpad Pro ohjelmaa, siinä kun on ne väri jutut ja kaikki muutkin ihanat jutu ;)
Winblowsin puolella Notepad ja Ultraedit, fedora-läppärillä tulee vimiä käytettyä.
Ja pientä offtopiccia sen verran että morjensta vaan kaikille vanhoille tutuille ja uusille naamoille, kaksi vuotta tulee siitä kun lopetin aktiivipostailun tänne. Jospa se tästä taas lähtee.
Katea tai gvimiä isompiin koodeihin, vimiä isompiin ssh:n kautta tapahtuviin koodailuihin, ja nanoa ihan pikkumuokkailuihin.
Notepad2 on winukassa ollut käytössä, mutta meni juuri hermo siihen, kun siinä ei ole tabeja. Muuten hyvä softa. Olisikohan jotain vastaavaa editoria windowsiin, johon saa yhteen ikkunaan n-määrän tiedostoja auki.
Edit: testasin muutaman editorin ja Notepad++ tuntui istuvan käteen ihan hyvin.
EditPlus 2 on ollut käytössä. Muukin kelpaa, kunhan se osaa sisentää. Pidemmän aikaa kirjoittaessa kaipaa joskus myös väritystä. Oikeita projekteja väännän sitten Dev-C++:lla tai toisinaan VC++:lla.
Linuxista töytyy tietenkin Kate tai milloin mikäkin, kun melkein mikä tahansa osaa värittää koodin ja sisentää oikein :)
Nettisivut kirjoitan tuolla Notepad++ joka on hyvä sisennyksien ja värityksien suhteen. C++ kun aloin opettelemaan otin sitä varten käyttöön DEV-C++ mutta jotkin ohjelmat katon läpi notepad++ ku tulee isompii ongelmii. dev-c++ väritys on huono toiminnaltaan. Samoin sisennys.
juha127 kirjoitti:
Nettisivut kirjoitan tuolla Notepad++ joka on hyvä sisennyksien ja värityksien suhteen.
Kiinnostavaa, että vastaat omaan aloitusviestiisi.
Deewiant kirjoitti:
juha127 kirjoitti:
Nettisivut kirjoitan tuolla Notepad++ joka on hyvä sisennyksien ja värityksien suhteen.
Kiinnostavaa, että vastaat omaan aloitusviestiisi.
ei huomannut itse aloittaneensa.
Noniin, Gedit vaihtui LeafPadiin, koskaa vasasin konettani nopeammaksi. Btw on paskapuhetta, ettei GNU/Linuxia saa toimimaan kunnolla 64Mt ramilla, minulla Ubuntu 5.10 vie nykyaan heti bootin jalkeen 32Mt ja kun loggautuu X:aan 52Mt.
Jyri kirjoitti:
Noniin, Gedit vaihtui LeafPadiin, koskaa vasasin konettani nopeammaksi. Btw on paskapuhetta, ettei GNU/Linuxia saa toimimaan kunnolla 64Mt ramilla, minulla Ubuntu 5.10 vie nykyaan heti bootin jalkeen 32Mt ja kun loggautuu X:aan 52Mt.
Miten mittasit muistinkulutuksen eri vaiheissa?
Nedit
Visual Studio 2005, Notepad ja Linuxissa tietysti nano
Microsoft Visual C++ 2005 Express Edition, DevC++, PHP Designer 2006 ja Notepad.
Notepad yleensä
jotain jos koodaaan ni käytän IDE:n editoria yleensä
paitsi javaa koodatessa Crimson Editoria
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.