Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: C++: Xbox ohjelmointi

Sivun loppuun

thekoodaaja [04.12.2005 14:12:27]

#

Siis millä kiellä voisi ohjelmoida dvd levylle, jonka xbox osaisi lukea? Ja mistä sen ohjelman saisi url olisi kiva ;). En löytänyt oikeata ohjelmaa, eli siis jos tiedossa on joku Freeware ohjelma niin ottaisin sen mieluusi vastaa.

Metabolix [04.12.2005 14:38:53]

#

No varmaankin yleisimmin ihan C/C++:lla. Millä tahansa sikäli, että tavukoodiksi se kuitenkin käännetään.

Tarvitset käsittääkseni XDK:n (XBox Development Kit). Sikäli kuin ymmärsin, se on MS:n maksullinen tuote. Jonkinlainen avoin versio on SourceForgessa: http://sourceforge.net/projects/openxdk/

thekoodaaja [04.12.2005 15:14:34]

#

mulla on vb.net onnistuisko sillä? ja millä tossa sdk:oossa olevassa fielissä käännään ton koodin ja miten?

Meitsi [04.12.2005 17:58:12]

#

Eipä taida onnistua, koska xboxissa ei ole windowsia ;)

rndprogy [04.12.2005 22:59:43]

#

Mutta onhan xbox sentään microsoftin tuote ;)

Metabolix [05.12.2005 00:47:11]

#

Ja siksipä täytyykin kysyä, miksi ihmeessä kukaan sille ohjelmoisi? :P

No mutta, tuossa paketissa ei näköjään ollut mitään kääntäjää. Se oli vain pikaisen googletuksen tulos.

Tällaisen emulaattorisivuston löysin: http://caustik.com/cxbx/progress.htm
Tuolla on ainakin dokumentaatio XBoxin tiedostoformaatista, ja kun siinä kerran on Intelin x86-prosessori, niin millä tahansa, millä saa aikaan ulkoisia kirjastoja käyttämätöntä x86-ASMia (taikka tavukoodia), voi teoriassa tehdä XBoxille ohjelman.

.NET-kielillä se ei varmasti onnistu (ellet ala kääntää CLR:ää XBoxille), eli siltä kannalta turha toivo. Varmaan ammattilaiset tuossakin käyttävät C/C++:aa ja ASMia.

Atte [06.12.2005 08:30:48]

#

Eikös XBoxille tarvitse jonkin modauspiirin, jotta itse poltetut DVD:t ja muut ei-alkuperäiset jutut saisi toimimaan?

thekoodaaja [08.12.2005 19:20:16]

#

Sain selville tosta vielä lisää. (Elikkä kiinnostuneille): Mikrosoftin xbox vaatii kryptatun tiedoston jonka koodin mikrosoft vain tietää, näin, koska mikrosoft tekee kai 100e tappioo jokaselta myydyltä xboxilta ja näin se varmistaa voittonsa. Eli sinun täytyisi asentaa toinen bios xboxiin, joka ei ole sinäänsä haastava tehtävä cromwell on yksi ainakin, mutta sillä ei sitten onnistu laillisten taikka vähemmän laillisten pelien pyörittäminen. Ainoa asia, mitä luulen sen pystyvän tekemään on asentavan linuxin xboxille. lisätietoa: http://www.xbox-linux.org/

ville-v [19.12.2005 18:47:59]

#

Tai sitten voi odottaa kunnes Xbox-levyjen allekirjoitus puretaan :D

NanoSoft [24.12.2005 00:09:27]

#

Ostat vaan modpiirin, se on n. 20e + postikulut, liität xbox ftp yhteydellä koneeseen ja alat ohjelmoida.

tsuriga [24.12.2005 00:27:39]

#

Tai sitten softamodilla, silloin tosin menetetään mahdollisuus liveen ilmeisestikin. Tdubelista lisätietoa.

panttu [10.01.2006 20:02:15]

#

Metabolix kirjoitti:

Ja siksipä täytyykin kysyä, miksi ihmeessä kukaan sille ohjelmoisi? :P

No mutta, tuossa paketissa ei näköjään ollut mitään kääntäjää. Se oli vain pikaisen googletuksen tulos.

Tällaisen emulaattorisivuston löysin: http://caustik.com/cxbx/progress.htm
Tuolla on ainakin dokumentaatio XBoxin tiedostoformaatista, ja kun siinä kerran on Intelin x86-prosessori, niin millä tahansa, millä saa aikaan ulkoisia kirjastoja käyttämätöntä x86-ASMia (taikka tavukoodia), voi teoriassa tehdä XBoxille ohjelman.

.NET-kielillä se ei varmasti onnistu (ellet ala kääntää CLR:ää XBoxille), eli siltä kannalta turha toivo. Varmaan ammattilaiset tuossakin käyttävät C/C++:aa ja ASMia.

XBOX360:n vaihto muistaakseni leiriä ja käyttääkin IBM:n PowerPC prossia, joten x86 käskykanta ei varmaankaan toimi. Toisekseen XBoxille voi tehdä .NETillä pelejä käyttä kyseselle alustalle muutettua DirextX:ää.

http://kampusnet.joensuu.fi/blogs/?blog=ranta­&archive=2005-05:

Monday, May 16, 2005
Microsoft Mac

Microsoftin tulevan pelikonsolin Xbox 360:n peleistä tehdyt esittelyvideoklipit on tehty G5-Maceillä, Microsoft paljastaa. Microsoft hankki G5:t emuloimaan Xboxia erityisesti G5-prosessorin ominaisuuksien vuoksi.

Joulumarkkinoille ehtivä Xbox 360 käyttää IBM PowerPC -teknologiaa - samaa kuin Apple. Xbox 360:ssa on kolme 3,2 Mhz:in prosessoria. Innokkaimmat ennustajat odottavat täten 3,2 gigahertsin PowerMaciä jouluksi.

Latska [11.01.2006 11:34:16]

#

panttu kirjoitti:

Xbox 360:ssa on kolme 3,2 Mhz:in prosessoria.

Lukiko siellä oikeasti noin? Aika tehomylly, täytyy sanoa.

panttu [11.01.2006 20:48:05]

#

Laskentatehon puute oli vanhan XBoxin heikoin lenkki kuulemma. Nyt MS on korjannut tilannetta hieman. :)
Ottaen huomioon nuo prosessorit tukee hypersäikeistystä eli pystyy suorittaa kahta säiettä yhtäaikaa eli kokokone hoitelee 6 säiettä yhtäaikaa jos hyvin menee. No ehkä .NET auttaa. Assembly koodarit taitaa nähdä pahasti punaista. En nyt löytänyt artikkeliä missä väitettiin, että XBoxin rajapinnat on rakennettu kokonaan olio-ohjelmoinnin varaan, että tietysti tehoa tarviaakin enemmän kuin ennen, jos kyseinen väite on totta. Muistia tuossa masinassa on vähän ja näytön ohjaimella erittäin vähän.
http://www.soneraplaza.fi/vapaaaika/artikkeli/0,2973,h-9011_a-321105,00.html

Juice [11.01.2006 21:03:06]

#

panttu kirjoitti:

Laskentatehon puute oli vanhan XBoxin heikoin lenkki kuulemma. Nyt MS on korjannut tilannetta hieman. :)

LOL. En kyllä sanoisi, että kolme 3,2 MHz prosessoria takaisi mullistavaa laskentatehoa. Gigahertsit ovat asia erikseen. Kiva virhe tekstissä :)

panttu [16.01.2006 22:13:57]

#

Olettaen, että nuo prossut ovat samaa luokkaa, kuin Applen käyttämät prosessorit, niin tehoja on, jos ei muuta, niin ainakin koppi lämpiää. Samanlaisia nuo prosessorit eivät tuleolemaan, koska niitä on muutettu "paremaksi" pelikäyttöön eli tehty halvempia ja hitaampia.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta