Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: VB6: Ääni probleema

Hakkeri [06.12.2002 18:47:42]

#

Olen tehnyt vb-ohjelman, jonka pitäisi soittaa ääniä(Soittaa hyvin ääniä), mutta nyt haluaisin saada ohjelman lopettamaan soittamisensa, kesken kappaleen.
Käytän OLE:a ja Koodinpätkää:

OLE1.doVerb

Hakkeri [06.12.2002 18:48:44]

#

Siis piti laittaa

OLE1.DoVerb

Antti Laaksonen [06.12.2002 21:02:49]

#

Hmm...millähän tavalla yrität nyt sitä ääntä soittaa? Miten OLE:n kautta, jollain toisella ohjelmallako? Kerropa hieman lisää äänensoittotavasta ja ongelmastasi.

Sose [07.12.2002 10:04:36]

#

Itsellänikin on ääniprobleema. Silloin kun Windows uudelleenasennettiin ja formattiin kovalevy (toinen), niin VB:n asennuksen jälkeen VB:ssä kuului äänet. Mutta nyt ääniä ei enää kuulu! Mistähän kummasta moinen voisi johtua? Mitä pahaa olen tehnyt? Kumminkin osa äänistä kuuluu, esim Beep kuuluu ihan hyvin kaiuttimista, mutta ainakin Direct Text-to-Speechin kanssa on ongelmia. Olinpa tehnyt kaverille sellaisen kertotaulu ohjelman sillä (tuu iisii), kun kaverit oli sanonu, että mä en osais tehä sellasta. Olihan ne hämmästyneitä... :P Nyt samalla projektilla, koodilla, ja muillakin häsläyksillä se ei enää puhu! Siis se Text-to-Speech komponentti. Eikai VB yhtäkkiä ala pitämään mykkäkoulua, jos hieman kokeilee QB:tä?
~Sose~

Hakkeri [07.12.2002 14:54:32]

#

Laitan OLE komponentin lomakkeelle ja sen jälkeen laitan sen tyypiksi Ääniaalto...
Ps:Tietääkö kukaan miten sen äänen voisi vielä tallentaa tiedostoon???

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta